Pravidla ve hře

Důležitá oznámení, pravidla, ...

Pravidla ve hře

Příspěvekod Feiwill » 30 pro 2007 19:02

Obecně:

§ NWN je jenom počítačový software, a jako takový není dokonalé a bez bugů. Bugy tu jsou a budou vždycky, i kdyby se sebeschopnější WBčka snažila sebevíc. Arkhalia nefunguje na principu "co není zakázáno, je povoleno." Snažíme se aplikovat pravidla tak, aby zde fungoval rozumný poměr férovosti a svobody.

§ Pokud se vám na pravidlech nebo řízení Arkhalie něco nelíbí, ozvěte se na fóru. Učiňte tak slušným tónem. Pamatujte, že vždy vznášíte návrh na změnu, ne nějakou jedinou správnou pravdu. To, že vy a vaši přátelé zastáváte nějaký názor, ještě neznamená, že to je všeobecně dobrý nápad.

§ Je zakázáno zneužívat bugů hry a cheatů. Co to je bug hry je obvykle evidentní (určitě si nemyslíte, že je cílem hry například umožnit vám získat bez většího úsilí a časové investice miliardu GP farmením u obchodníka). Pokud si nejste jistí, jestli něco je/není bug, zeptejte se. Každopádně platí, že pokud budete DMkem přistiženi při zneužívání nějakého ne příliš evidentního bugu poprvé, je dost pravděpodobné, že nedostanete žádný trest. Následně se však počítá s tím, že o bugu už víte.

§ DM má vždycky pravdu, je nejvyšší autoritou (vyšší než tato pravidla). Arkhalia není demokracie, ani si na ni nehraje. Pokud máte pocit, že je nějaké DMko příliš tvrdé, podejte stížnost na fóru. Buzerovat hráče není cílem.

§ Výši trestů stanovuje DM ad-hoc podle vlastního uvážení. Neexistuje nic jako rozškatulkovaný sazebník trestů. Neplatí, že za stejný prohřešek se dává vždycky stejný trest. Z následků nejčastějších, mírných trestů se obvykle každý může vylízat za 10-120 minut hry; vážnějším trestem může být např. odebrání předmětů či postav. Za hrubé prohřešky (nezastavitelné nadávání na všechny strany shoutem, nepovolené logování pod cizím acc, ...) si můžete vykoledovat odebrání všech předmětů, smazání všech postav, zákaz hry na pár měsíců apod.

§ Pokud hráč odhalí nový bug, ihned jej ohlásí DMku.

§ Je zakázáno používat relogů (odchod a rychlý návrat se stejnou postavou do hry) pro vyhnutí se zřejmé smrti nebo získávání výhod, které byste mohli jinak získat jenom odpočinkem (rest). Tím se myslí např. odlognutí před smrtí a čekání na despawn NPC.

§ Pokud máte možnost lognout do hry víc jak jednu postavu zaráz (když máte víc než jedno acc), nesmíte toho využívat při lootění. Lognout si na pomoc buffera při expení můžete.

§ Shout (křik) slouží k obchodu a schánění party, ne k pokecu nebo nadávání.

§ Neznalost neomlouvá. Pokud pravidelně nečtete fórum, počítejte s tím, že vás jednoho krásného dne může něco nemile překvapit.

§ Hráč se ve hře chová slušně, nemluví sprostě, nikomu nenadává.

§ Hráč nekazí hru ostatním. Arkhalia je pro všechny, ne jenom pro lidi s vaším stylem hry. Mají o něj ostatní hráči zájem? Nevadí jim? Sobectví, tvrdohlavost, okázalou neohleduplnost a podobné manýry nerespektujeme.

§ Nevoďte záměrně do Loftenwoodu monstra.

§ Zákaz kladení pastí do bezprostřední blízkosti přechodů mezi lokacemi, k oltářům, k obchodníkům a na místa, kam vede nějaký port (vč. portů do měst z kouzelných hůlek).

§ Nosit insignie frakcí je povoleno jen těm postavám, které jsou dané frakce členy.

§ Je zakázáno dát postavě jméno, které nosí jiná postava (ať už na vašem nebo na jakémkoli jiném acc).

§ Je zakázáno dát postavě jméno, které čítá jediný znak nebo které začíná na něco kromě písmen abecedy a číslic nebo které končí na něco kromě písmen abecedy.



§ Postava, která má alespoň jeden lvl Pána smrti (Pale master), nesmí měnit přesvědčení.

§ Pokud postava měla povolání Pán smrti a to jste jí odebrali, nesmíte použít změnu přesvědčení, kterou Pán smrti zapříčinil, k vytvoření buildu, který byste bez odebraného Pána smrti nemohli sestrojit. Pán smrti změní pesvědčení na zákonné zlo (lawful evil), přičemž někdy je to jediný způsob, jak toto přesvědčení získat. Pokud potom Pána smrti z buildu zrušíte (shodíte lvl), nesmíte z takto nabytého zákonného zla vytěžit nic, co by nešlo i bez Pána smrti.
Naposledy upravil Feiwill dne 21 říj 2010 14:20, celkově upraveno 16
Feiwill
Level 29
 
Příspěvky: 946
Registrován: 30 pro 2007 00:00
Bydliště: Morava

Příspěvekod Feiwill » 30 pro 2007 19:47

PvP:

§ Všechna níže uvedená pravidla PvP jsou v platnosti obecně. Je možné je však libovolně upravovat (v mezích ne-PvP pravidel), pokud se na změně všichni hráči zúčastnění v PvP předem dohodnou. Slova "všichni" a "předem" si vezměte obzvlášť k srdci. Není možné si nějakého hráče do své změny PvP pravidel zahrnout nijak implicitně, bez optání.

§ Všechny spory plynoucí z PvP se snažte primárně řešit bez pomoci DM. Pokud porušíte PvP pravidla a poškozený hráč vám z vlastní vůle promine, je problém vyřešen tím nejlepším možným způsobem.

§ RP vám nedává žádné další pravomoce nad ostatními hráči.

§ K vymlácení energie slouží arény. Za smrt v aréně neztrácí postava zkušenosti.

§ Písmena PK ve jméně vám nedávají právo popravovat kohokoli na potkání.

§ Před bojem si hráč nastaví Dislike (Odpor) na všechny svoje cíle. Pět sekund předem nestačí; napadený hráč musí mít dost času si vašeho budoucího záměru všimnout a zareagovat.

§ Navíc je nutné hráči dát slovně najevo, že se chystáte zaútočit. Přepadávání ze zálohy beze slova není dovoleno.

§ Pokud vaše postava v PvP zemře a nikdo ji nevzkřísí (klerik ressem nebo vlastní regenerace), je vám zakázáno účastnit se během následujících 30 minut bojů proti kterémukoli ze svých současných nepřátel. Zákaz účasti v bojích se vztahuje na všechny vaše postavy na všech vašich acc (je tedy mj. zakázáno mstít se za smrt jedné svojí postavy s jinou postavou). Za "účast v boji" se považuje i napomáhání (např. buffováním/ressováním) jiným lidem proti svým současným nepřátelům, kteří vás porazili. Rovněž okrádání nepřátel je během oněch 30 minut zakázáno.

§ Pokud zabijete cizí postavu v PvP a nikdo ji nevzkřísí, nesmíte ji během následujících 30 minut napadnout ani okrádat.

§ Poté, co po smrti v PvP respawnete, máte samozřejmě právo se na bojiště vrátit, ale pokud to nebude nutné (např. vyzvednutí peněz z hrobu, pokud vám ho nepřátele dopřejí), snažte se tam během doznívajícího boje držet stranou.

§ Je zakázáno napadnout hráče, který 1. stojí u oltáře nebo je evidentně AFK. Pokud nevíte, jestli je někdo AFK, nebo tak jen vypadá, napřed ho oslovte a zjistěte to.
Naposledy upravil Feiwill dne 30 pro 2007 20:53, celkově upraveno 1
Feiwill
Level 29
 
Příspěvky: 946
Registrován: 30 pro 2007 00:00
Bydliště: Morava

Příspěvekod Feiwill » 30 pro 2007 20:52

Okrádání:

§ Je zakázáno okrádat mrtvoly

§ Okradenému, který zloděje odhalil spotem (všímavostí), budou ukradené věci ihned navráceny. (Spot by měl okradení automaticky zabránit, ale z důvodu bugu se tomu tak neděje.) Okradený musí v takovém případě dát zloději najevo, že ho viděl. Je vhodné se pro případné neshody vyzbrojit screenshotem, kde je účinek spotu znát.

§ Ukradené klíče od osobních obydlí je zloděj povinen bez prodlení vrátit.

§ Je zakázáno okrádat hráče, který 1. stojí u oltáře nebo 2. se nachází v non-PvP zóně nebo 3. je evidentně AFK. Pokud nevíte, jestli je někdo AFK, nebo tak jen vypadá, napřed ho oslovte a zjistěte to.

§ Neokrádejte dokola jednu postavu v krátkém časovém úseku. Bílení cizích inventářů není žádoucí chování.

Pokud budete za dodržení těchto pravidel okradeni, svěste uši a uznejte vlastní chybu. Příště noste True Seeing (pravdivé vidění - na Arkhalii prohlédne úplně všecko) nebo si dejte body do spotu. Nenechávejte svoji mrtvolku zbytečně ležet na zemi v PvP zóně. Udržujte od podezřelých lidí odstup (pro okradení je nutná bezprostřední blízkost). Můžete se pokusit shoutem zloděje kontaktovat; zloděj nemá povinnost se ozvat; ani po usvědčení jinou cestou nemá povinnost lup vrátit. Někdy pomůže zloději nabídnout menší finanční kompenzaci, nezřídka můžete svoje věci nalézt ležet schované někde poblíž místa činu. Můžete zloděje zabít, najmout si na něho jiného zloděje nebo vraha. Tím vaše možnosti cca končí.
Feiwill
Level 29
 
Příspěvky: 946
Registrován: 30 pro 2007 00:00
Bydliště: Morava

Pravidlo pro DM

Příspěvekod Leian » 01 led 2008 14:04

Chtěla bych zde přidat pravidlo, které dosud nebylo nikdy takto oficiálně sepsáno. Myslím si, že dnes už to není problém (ze strany chování DM), takže spíš informativně pro hráče.

Někdy, možná častěji než byste si mysleli :), se stává, že DM, opatřen svou neviditelností, sleduje hráče.

Právem DM je do hry hráčům zasahovat, nikdy však příliš škodolibým a nepřejícným způsobem.
Uvedu příklad: DM zasáhne skupině hráčů do procházení dungeonu. I když si hráči často myslí, že to DM nemá dělat, je tato aktivita od DM naopak žádaná. Nejlepším důvodem je oživení tisícího procházení též trasy nenadálou událostí, která může být zábavným zpestřením pro hráče a také otestováním jejich schopností. DM však nesmí přestřelit! Nesmí svou aktivitou přehnaně hráče prudit a zemřou-li, je povinnen je oživit. Od DM se v takovém případě očekává dostatečná znalost daných hráčů a prostředí, ve kterém se nachází jakož i celého modulu Arkhalie.
Uživatelský avatar
Leian
Level 21
 
Příspěvky: 145
Registrován: 01 led 2008 00:00
Bydliště: Arkhalijský královský hrad


Zpět na Důležité informace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků