Postavy, jež se zapsaly do historie Arkhalie a staly se legendami nyní získají nové výhody a vylepšení. Každá postava, která dosáhne 5 milionů zkušeností dosáhla legendární úrovně a je kvalifikována pro ziskání nových bonusů. K získání bonusů z LL je třeba najít Kámen Legend, kde si hráč může vybrat bonusy pro jedno povolání postavy, hráč si může vybrat kterékoliv povolání, které jeho postava má bez ohledu na počet úrovní v tomto povolání. Výběr LL je bezplatný (postava zkušenosti neztratí). Pokud postava ztratí zkušenosti a spadne pod limit daného LL, daný LL samozřejmě ztratí. LL se nepočítá do omezení předmětů na danou úroveň povolání, tzn. nelze nosit hraničářskou róbu +30 s hraničářem 29. úrovně s +1 LL hraničáře
Technicky: bonusy jsou viditelné v seznamu efektů, v případě zlodějů a +1k6 zákeřného útoku v seznamu featů. U kouzelných povolání se zvýšení úrovně sesilatele a TO vypíše při seslání kouzla pro účely zpětné kontroly.
Bonus k útoku se počítá do +20limitu. Dovednosti do +50 limitu (včetně itemů) a záchranné hody do +20 limitu (včetně itemů a bonusu za čarozpyt). Bonusové zranění se sčítá se vším a je bez limitu - bez ohledu jaký typ tohoto zranění bude psán na obrazovce postavy, bonusové zranění se vždy přetransformuje na ten typ který používá zbraň.
Bojová povolání:
Bojovník - +1útok, +1 zranění, +1výcvik, +1 léčení, +1 výdrž
Barbar - +1 útok, +1zranění, +1výcvik, +1 výsměch, +1 výdrž
Hraničář - +1útok, +1zranění, +1 výcvik, +1ovládání zvířat, +1výdrž
Paladin - +1útok, +1 zranění, +1 výcvik, +1 soustředění, +1 výdrž
Trpasličí obránce - +1útok, +1 zranění, +1 výcvik, +1 léčení, +1 výdrž, +1 vůle
Tormův hrdina - +1 útok, +1 zranění, +1 výcvik, +1 léčení, +1 výdrž, +1 reflexy
Rytíř Purpurových draků - +1útok, +1 zranění, +1 výcvik, +1jízda na koni, +1výdrž
Tajemný lučištník - +1útok, +1 zranění, +1 léčení, +1 znalosti, +1 výdrž, +1reflexy
Černý strážce - +1útok, +1 zranění, +1 výcvik, +1 výsměch, +1výdrž
Pán zbraně - +1 útok, +1 zranění, +1výcvik, +1 léčení, +1 reflexy
Zlodějská povolání:
Zloděj - +1 útok, +1k6 zákeřný útok, +1 všechny dovednosti*, +1 reflexy
Vrah - +1 útok, +1k6 zákeřný útok, +1 všechny dovednosti*, +1 reflexy
Stínový tanečník - +1 útok, +1 zranění, +1 všechny dovednosti*, +1 reflexy
Zvěd Harfeníků - +1 útok, +1 zranění, +1 všechny dovednosti*, +1 reflexy, +1 vůle
Kouzelnická povolání:
Čaroděj - +1úroveň sesilatele, +1 DC kouzel, +1 soustředění, +1 čarozpyt, +1 vůle
Zaklínač - +1úroveň sesilatele, +1 DC kouzel, +1 soustředění, +1 čarozpyt, +1 vůle
Druid - +1úroveň sesilatele, +1 DC kouzel, +1 soustředění, +1 ovládání zvířat, +1 výdrž, +1 vůle
Klerik - +1úroveň sesilatele (včetně domén), +1 zranění, +1 soustředění, +1 léčení, +1 výdrž, +1 vůle
Bard - +1úroveň sesilatele (včetně songu), +1 zranění, +1 umění, +1 znalosti, +1 reflexy, +1 vůle
Pán smrti - +1 úroveň sesilatele**, +1soustředění, +1čarozpyt, +1 výdrž, +1 vůle
Ostatní:
Mnich - +1 útok, +1 zranění, +1výcvik, +1 soustředění, +1všechny záchranné hody
Učedník červeného draka - +1 útok, +1zranění, +1výcvik, +1 znalosti, +1výdrž, +1 vůle
Měňavec - +1 útok, +1zranění, +1léčení, +1 ovládání zvířat, +1 výdrž, +1 reflexy
Poznámky:
* nejde o úplně všechny dovednosti ale pouze o všechny primární dovednosti daného povolání
** zvedá +1úroveň sesilatele i pro původní povolání, které ho umožnilo (čaroděj, bard, zaklínač), nicméně v případě barda už mu nezvedne písničku, jedná se jen o trvání/průraznost kouzel