Ice píše:Pokud bys nascriptoval náký větší zranění šipkam a kamenům dalo by se.
Ok tak jsem to počítal a promýšlel.
Kuším by stačilo k použitelnosti dát zdarma jako boost při nasazení +20 silný/mighty. Pak by šlo udělat například build hraničáře který bude mít sílu 48 tedy bonus +19, krom toho +10 žíznivá čepel, 2k6 zhouba nepřátel, +6 za nepřítele a 1k10 zranění kuše. celkem 35+2k6+1k10 = 70+4k6+2k10 při kritickém s čistou slotovkou bez gemů a s obyčejnými šípy tzn. max dmg s čistou zbraní s čistými šípy při kritickém je 114
(šly by udělat i jiné buildy, které by měly i specku, ty by v takovém případě mohly 114 přesáhnout, nicméně ztratí už tak malé ab)
v porovnání s "čistým AA", který má s dlouhým lukem 1k8, +15 bonus z AA, 6 za specku a max 9 silný (+7 skládaný luk) to je 30+1k8 zranění, při kritickém 90+3k8=maximum 114, zajimavá shoda náhod
, ale možná sem něco zapomněl
Krom toho kuše přece mají jakousi výhodu a to je rozsah kritického zásahu a na arkhalii lepší dostupnost. Nevýhoda je, že přestože se správným buildem je ten kritický víceméně stejný jako u luku, v momentě kdy jsou v otázce gemy luk jasně vede protože jakýkoliv gem se násobí u kuše jen x2 a u luku x3 což může dělat rozdíl až 36 zranění.
Co se praku týče, tomu ani tohle nepomůže k použitelnosti, má stejný rozsah jako luk a přitom jen 2x násobitel kritického, menší základní zranění a víceméně jediná jeho výhoda je možnost nosit štít nebo vlajku (zatím na arkhalii nejsou).
No pokud by ten prak měl stejně jako kuše ten silný +20 zdarma, tak by ten samý hraničář jako s kuší ale na prak měl
1k4základ prak+19silný+10boost+6za nepřítele+2k6 = 35+1k4+2k6 *2 = 70+2k4+4k6 tj max 102 přičemž ta výhoda štítu se na arkhalii nedá využít. Možná kdyby existoval štít/vlajka která by dávala speciální bonusy pro prak, ale to tu není. Další nápad by byl automaticky zdvojnásobit zranění neomezené munice, ale to už mi přijde až moc snahy pro nic.
Technické poznámky:
- ten bonus silný by neovlivnil cenu ani úroveň předmětu, objevil by se jen při nasazení a při sundání zmizel
- když mluvím o vlajce jedná se o základní předmět pochodně, je tam cca 30 různých modelů, různé hůlky, pochodně, lucerny, 2 druidské hole, pak spousta vlajek s různými motivy a banjo, AC na tomto předmětu nefunguje, jinak je to jako štít.
EDIT: ne je to blbost, ten argument, že by se rovnou mohly posilovat všechny zbraně nemůžu trumfnout. Takže skusím navrhnout nějakou úpravu těch unikátních kuší a praků tak aby, když to ten člověk najde ho to lákalo na to udělat buildík.