Mimochodem od verze 77 běží arkhalie na finální verzi tohoto Patche (ano to předtím byly betaverze
).
Vzhledem k tomu že Arkhalie tento patch používá musím doporučit všem hráčům aby si ho taky stáhli. Není to povinné ale výhody které tím získáte stojí za to a nevýhody to nemá žádné. Krom toho česká verze obsahuje nejnovější verzi češtiny, kde jsou opraveny všechny nepřesnosti, co se hlavně týče hlášek postav které překládalo úplné dřevo.
DOWNLOAD - tam vyberte buď NWNPatch170.exe (instalačka obsahující všechny jazykové verze) nebo konkrétní jazykovou verzi v 7zip archivu (ten je pak třeba rozbalit ve složce s NWN a potvrdit přepsání všech souborů).
Jelikož zatím není žádné více detailnější info v češtině vypíchnu sem změny, které vás hráče na Arkhalii více či méně ovlivní:
Výhody
1) epickým kouzlům byly opraveny požadavky na sesílání 9. lvl kouzel v tom smyslu že stačí mít 17lvl klerika, druida, čaroděje nebo 18lvl zaklínače, dál splňovat celkový lvl postavy aspoň 21 a požadavek na čarozpyt. To umožňuje vytvořit buildy jako například 20 paladin 18 čaroděj 2 mnich (18-20paladin pre-epic samozřejmě) které budou mít Epické kouzelné brnění i Epickou ochranu. (jestli takový build má na Arkh smysl už si musíte spočítat sami)
2) oprava "inv+GS" bugu a dalších situací, kdy příšery ignorovaly vylepšené útočiště, nyní se na vylepšené útočiště dá plně spolehnout!
3) lze dát bič do levé ruky ala Indiana Jones
4) úprava svitků a to následovně: (tedy pro bardy je to spíše nevýhoda)
- u svitků kouzel které bard nemá ve svém seznamu kouzel zrušeno používání bez UMD
- zrušeno automatické sesílání bez UMD pro barda, čaroděje a zaklínače, nyní se svitek sesílá automaticky tehdy pokud má postava aspoň 1lvl ze všech povolání které toto kouzlo mají ve svém seznamu kouzel
- DC při sesílání kouzla ze svitku skrz UMD změněno na 7+(3*lvl kouzla)
5) Oprava kouzel na bázi mraků aj. jako sádlo, pavučina nebo Bouře odplaty. Krom toho že tyto kouzla nyní fungují naprosto spolehlivě zároveň ignorují plášť proti kouzlům. Tedy při zásahu tímto kouzlem se aktuální počet úrovní pláště kouzel nijak nesníží ale zároveň nebude postava nijak proti tomuto efektu chráněna!
6) magická imunita se nyní aplikuje před pláštěm proti kouzlům. To znamená že pokud je postava chráněná kromě pláště proti kouzlům i kouzlem Koule nezranitelnosti, pak ohnivý šíp seslaný na tuto postavu bude pohlcen koulí nezranitelnosti a nezruší plášť kouzel. To samé platí pro nekromancerské kouzla seslané na postavu chráněnou kouzlem Stínový štít atp.
7) Oprava kouzel na bázi aury. Tyto kouzla nyní fungují spolehlivě v tom smyslu že se nikdy předčasně neukončí a sesilateli poskytují bonusy bez jediné chybičky. Nicméně bonusy pro spojence v dosahu kruhu nejsou pln garantovány z důvodu zalagování serveru.
(každá) Aura strachu nyní funguje pouze 1x. Pokud vás tedy například pronásleduje démon a vy mu ve strachu utíkáte nebudete pokaždé když se k vám jeho aura přiblíží házet proti strachu znovu a znovu...
Odbornosti/Featy:
9) výbušný šíp lze vystřelit na zem
10) silná zuřivost se nemusí "cílit"
11) Zuřivost a prázdné tělo se dají znovuaktivovat před tím než vyprchá starý efekt a v takovém případě zruší starý efekt a přidají nový
12) zrušen záchranný hod ze speciální schopnosti proměny Azera
13) pulz vzdušného elementála má schopnost odfouknout kouzla na bázi mraku
Kouzla:
14) Epické kouzlo: pekelná koule, pokud se zacílí na sebe neovlivňuje sesilatele
15) maximální zranění kouzla Bombardování zvýšeno z 10k8 na 20k8
16) kouzlo Sluneční paprsek:
- oprava úrovně kouzla, tudíž je tam +1bonus do DC oproti patchi 1.69
- kouzlo ovlivňuje slizy a rostliny jako by to byli nemrtví tzn plný dmg
17) oprava úrovně kouzla Vinná mina, tudíž je tam +4bonus do DC oproti patchi 1.69
18) kouzlo Kouzelné roucho nyní umí zacílit štít postavy. Už není třeba dávat štít na zem, stačí sundat zbroj
19) Roj meteoritů se nemusí "cílit"
Nevýhody
1) Posílené kouzlo ovlivňuje pouze hodnotu "kostky" tzn. pokud má kouzlo 1k4+1 bodů (tzn. konkrétně býčí síla), bude výsledek 1-6+1 (dříve byl 3-7)
2) kouzlo Regenerace se nesčítá samo se sebou
3) kouzlo Aura proti přesvědčení lze seslat jen proti jednomu přesvědčení, pokud se sešle znova starý efekt tohoto kouzla se zruší
4) značně vylepšená AI příšer zejména kouzelníků
PS. v tomto seznamu neuvádím opravy různých exploitů a bugů, které tu někteří hráči využívali