Je třeba si uvědomit, že jsem do lootu přidal kolem stovky předmětů, které umožnily lépe a jednodušeji poskládat +12 než kdy dříve. Plášť mudrců, vlajky, čarodějné hole pro prskavky, sčítání vlastností při proměně u druida. Dokud byl ještě starý, nerflý, loot (ale probraný od blbostí) tak to ještě fungovalo. Pak přišel loot nový, vy hráči jste chtěli nacházet více předmětů a častěji - a tam vznikly první problémy. Na serveru kde hlavní featurou je točení dungů a lootění logicky brzo musel vzniknout nadbytek. A taky že vniknul a to dost brzy protože polovina hráčů arkh točí sólo dungy a lootí během dne, parta se schází ve večerních hodinách. Nadbytek zruinoval ceny, ani teď po protiopatřeních které jsem zavedl to není o moc lepší, ze sólo dungů existuje jen několik předmětů které ještě mají cenu a to jsou dungeony které chodí jeden, maximálně dva hráči nebo se tam velmi často umírá. Předměty co padají pouze v party dungeonech jsou na tom poměrně lépe protože party dungeony se zpravidla netočí ale střídají a za jeden den se jich zrovna moc neprojde, ale zpátky k nadbytku.
Ten jsem se pokusil vyřešit skládáním. Sloty do +8/3, skládání neslotovek a nakonec skládání i jiných předmětů jako pásky na vlastnosti, amulety na vlastnosti aj. Myslím že toto řešení bylo adekvátní situaci, dokonce zvýšilo hodnotu některých itemů a většina věcí co se dá skládat se už v obchodech neobjevuje. Bohužel, objevily se i nedostatky tohoto řešení.
1) Díky lepším zbraním a různým vylepšením (jako oprava sečného na muklimě) získali hráči obrovský boost DPS (zranění za sekundu) a monstra padají rychleji než kdy dříve což globálně snížilo obtížnost. Několik extra slotů rozdaných mnou a Icem za různé questy a jiné eventy to ještě zhoršil.
2) Díky skládání a faktu že některé předměty padají až v přiliš velkých číslech (a až příliš často) se zbytečně moc zjednodušilo složení +12vlastnosti/í na postavě. Včera jsem si složil pásek +8obratnost a rukavice +8 obratnost jsem složil už dřív .
Tento vývoj není dlouhodobě udržitelný a je třeba s tím něco začít dělat ikdyž se vám to nelíbí. A mělo by se to udělat zpětně, žádné schraňování starých verzí s přemrštěnými vlastnostmi. Ještě to chápu u skládaček že jste do toho něco investovali ale ne nechápu tu u speciálních zbrojí pro hraničáře které padávaly +30 v monkárně v celku a nikdo do nich nic neinvestoval (to až pak až si někteří mičurini po jejich zrušení uvědomili že je můžou prodat za tisíce mědi). Jestli si tu někdo fakt myslí že ty staré zbroje jsou optimální a nejsou imba tak by se měl nad sebou opravdu zamyslet.
Nevím jak je to nyní v DM kuloárech jestli s tím chtějí něco dělat nebo ne, ale díky tomu že hráči se odmítají vzdát předmětů, které se do modulu nikdy neměly dostat nebo se staly přesílené časem zbývá DMkům jediná možnost a to je ztížení příšer. Což v důsledku vyjde úplně nastejno jen s tím rozdílem že když sem přijde nováček co nemá muklimu +9 s extra slotem tak bude dávat mnohem menší DPS než nyní.
Takže se zamyslete jestli je nerfování opravdu takové zlo, já jsem teda jako hráč ochotný se jich vzdát a beru to pozitivně, protože když se sníží odolnost na botách drakobijce budu muset sehnat nebo vylootit nové věci abych poskládal +12 nebo budu nucen nastínovat další stín. (teď mám vlastně vše na max a jeden item mám dokonce volný)
Obecně tedy navrhuju pokračovat v opatřeních které jsem ke konci s pomocí nenáviděného draxe zaváděl. Jelikož čekám že se ozve nějaký chytrák s argumentem "jak tohle pomůže přilákat nové hráče" tak odbočím a rovnou na to odpovím: To asi nijak, ale neaktivita a ponechání arkh v tomto stavu pomůže novým hráčům ještě míň. Pravda je taková že arkh je tak specifická že vyhovuje málokomu a není moc velká šance že jakýkoliv nováček kterého sem nalákáme zůstane na dýl než pár měsíců. Tedy říkám zaměřme se spíše na ty kteří arkhalii stále hrají a dělejme úpravy hlavně pro ně.
Konkrétně pak navrhuji toto:
1) sjednotit drop podobných předmětů ala pásky na vlastnosti. Bez ohledu na to že obratnost nepoužívá tolik postav, měly by padat ve stejných číslech a se stejnýma šancema jako pásky na sílu a odolnost. To samé s amulety na moudrost. Rád se vzdám +8 pásku který jsem si složil protože mi u postavy kde ho nosím beztak stačí +6 (každý druhý předmět stejně dává nějaký bonus do obratnosti a není ani třeba stínovat). Respektive pásek na sílu by měl být precedenc pro všechny tyto předměty co se dají skládat.
2) snížit drop skládacích předmětů a neslotů v party dungeonech. Vzhledem ke skládání nemá nadále smysl aby padaly +7 věci a +8 zbraně. I +6 skládací věci by měly padat pouze jako rarity a ne jako obyč drop a +8 zbraně by neměly padat vůbec - (v tunelu by sice padat mohly ale tunel v dnešní době kdy už všichni známe nedostatky NPC a jak co kde ojebat nemá s obtížností nic společného a nemělo by tam padat vůbec nic). Naoplátku bych vrátil skládání zbraní na 4ks. To bylo zvednuto na 5ks právě kvůli extrémnímu dropu +7ček a docela častému výskytu +8ček.
3) snížit bonusy k vlastnostím na topových předmětech tak aby ten kdo je nosí musel stínovat (aktuálně se dá čistě z top itemů složit +12základ síla/odolnost a to je špatně a skládací pásky co mají jen vlastnosti tak nemají žádnou výhodu když je težší je sehnat). To se týká především Drakobijeckých bot (navrhuju aspoň -1odolnost, možná i -2), Démonického pasku (na +5síla nevím kolik je tam teď dost možná +7? to jsem přepískl), možná i drakobijeckého pásku (ikdyž tím by byl horší než démonický tak asi ne). Apod. neznám úplně vše.
4) nerfnout některé předměty co jsem boostnul až příliš: róbu klerika - ty extra sloty co jsem přidal jsou zbytečný bonus, ta róba je využitelná i tak (původní stav je že +6 měl jen 1 2 3 4 5 6), helma čarozpytu (možná udělat více verzi jednu pro klerika jednu pro čaroděje a tak nebo aspoň snížit čarozpyt na 20, +6savy +1slot 9 je prakticky top). Dost možná některé předměty zrušit: plášť umění (nevidím důvod aby padaly dvě věci co dávají +30 k vlastnotem, helma dává smysl plášť podle mě ne), chrániče obratnosti - ty by se měly srovnat s chrániči na sílu tedy +1, +2, +3 šmitec. Sice je to odpad ale +8 chrániče obratnosti dělají zbytečně bordel.
5) zrušit veškteré zbroje pro povolání. V minulosti jsem se je snažil oslabit, některé vylepšit ale bylo to od začátku odsouzené k nezdaru protože celý ten koncept je špatně. Takové itemy jsou naprostý nesmysl. A moje změny pouze způsobily to že tu těď mezi hráči kolují různé verze a ani se vlastně neví která je aktuální. Takže: navrhuju zrušit komplet. A místo nich udělat nový druh itemu něco jako charm v diablu. Tedy item garantující nějaké výhody už jen tím že se nosí v inventáři - ikdyž přesněji bych to udělal takto:
Ten item by fungoval asi jako "zvířecí fetiš" (dává automaticky bonus k vlastnostem vyvolanému zvířeti) s tím rozdílem že by vyžadoval podmínku na určitý počet povolání, tedy "hraničář +30" případně další podmínky jako "musí mít lehkou zbroj" a pak by garantoval určité bonusy na aktuálně nošenou zbroj. Uvedu čistě příklad:
Hraničář +30
omezení: povolání hraničář [30 úrovní]
omezení: funguje jen pokud hraničář nosí lehkou zbroj
+3AC k aktuálně nošené zbroji (tzn z +5 se stane +8)
+10/- odolnost na fyzické zranění
+5 regenerace
Co to řeší?: Zvýší to hodnotu a využitelnost obyčejných zbrojí a rób. Pokud se barbarovi dá podmínka na střední a hraničářovi na lehkou zbroj zvýši to i využitelnost těchto dvou typů zbrojí a můžou se do lootu znovu přidat čisté zbroje +5/6/7 jiné než FP.
Asi by to šlo udělat i bez zrušení těch původních zbrojí, ale klidně bych těm co mají staré rovnou nabídl tuto novou variantu výměnou.
6) zvednout počet mědi v party dungeonech, body 1-5 částěčně redukují úroveň lootu v party dungeonech a staví je k některým sólo HC dungeonech jako HC morie, pavouci, jezero, krypta - proč by tedy někdo měl chodit do party? Pro měď. Myslím že správné rozdělení je že v sólo dungeonech budou padat určité rarity které budou chtít i ti kteří sólo dungy netočí a ani nechtějí. A aby si je mohli od těch co sólo točí koupit potřebují měď. Aktuálně v partě nepadá ani tolik co v sólo když se to přepočítá na strávený čas. Navrhuju razantní zvýšení. Klidně automaticky generovaný počet mědi podle počtu hráčů.
7) razantně zmenšit šance na rarity v sólo dungeonech. Ať už přímou redukcí %šance na rarity nebo přidáním více předmětů do rarit tak aby hráč mohl točit dungeon 100x dokola a po 101. najít něco co mu ještě nepadlo. Je třeba si uvědomit že ti co chodí sólo dungy je zpravidla točí dokola, ať už kvůli mědi nebo zábavě nebo protože nejsou ve hře lidi na party dung. Dnešní loot ale způsobil že každý z nás má nadbytek rarit jako jsou +7skládačky nebo části stín amuletů. Tolik že je sám nevyužije a jelikož to tak má každý není to ani komu prodat. To je naprosto špatně a žádné skládání tady bohužel nepomůže.
Alternativní nápad je upravit v sólo dungeonech šance tak aby se zmenšovaly s točením. Tzn. prvních 50 průchodů dobré šance a pak už neměnné minimum. To by mohlo motivovat k expování nových postav nebo čistě k chození dungů s více než jednou postavou.
Mno jestli jste to dočetli až sem gratuluju, omlouvám se za odbočky od tématu a doufám že jsem to napsal pochopitelně a že se s tím něco udělá. V opačném případě prorokuji zkázu a wipe