Argothian píše:Jaké povolání bude vhodné pro mě jako začátečníka, abych byl prospěšný partě a aby to nebylo ze začátku zas tak komplikované (viz druid
).
Tady je uz moznosti fakt hodne. Pro zacatek uplne zapomen na povolani barbar, DwDefender, Harper Scout, Shadowdancer a mozna i Torm - v party dungach pro ne jeste nikdo nenasel pouziti, ktery by jinej char nezasoupil jeste lip. Mozna ti daji lepsi predstavu cisla, kterych bys mel dosahnout, aby se char uchytil:
Melee dmg dealer: AB>=60 (tim nemyslim s True Strikem), pekny dmg/kolo, idealne devast, nezalezi na AC a ani moc na skillech. Dmg na sneaku/death attacku ma na Ark omezeny pouziti. Rovnez dmg ve smite evil/good je do party dungu takrka k nicemu.
Ranged dmg dealer: AB>=70 a neco k tomu (jen tak AArcher/Ranger na dex nestaci). Do zacatku doporucuju nestavet.
Healer: proste klerik lvl>=17 s necim uzitecnym k tomu.
Prskavka: Potvory nemivaji vetsi spell resist nez 32, takze dost lvlu wizarda/sorce + penetration na tohle. Tahat DC kouzel tu nema smysl; rozumny potvory maji saving throw 50-100. Prskavka ma ale omezeny pouziti v parte. Kazdy dung si nezajdes. Je ale par, kde je prskavka naopak spasa z nebes.
Zed: AC 105 a vic aspon na dobu 5 realnych minut. Lze vicemene pocitat s buffem od epic barda a klerika. Defenziva postavena na pohlcovani dmg (morf do licha, Dw. Defender, nedejboze barbar) tu ma velice omezene pouziti.
Nejake random napady na obsazeni zminencyh roli (vzdycky ale doporucuju zkouset buildy predem v editoru postav, ev. prodiskutovat):
Melee: bard/paladin/rdd10, WMaster/bard/fighter, monk/klerik/bojovnik na kamy/ruce (mozno i bez devastu).
Ranged: mix s paladinem/BGuardem/klerikem na vyssi dmg (buffy, charisma), mix s klerikem na buffovaci a krapet tech healovacich dovednosti, mix s bojovnikem na dmg a devast, mix s RDD na devast (pozor na nizky dmg). Na Ark muzes mit v libovolnem luku keen.
Healer: mixy s PMasterem nebo monkem na AC, mixy s RDD na dmg a devast, mix s druidem na ultimate healing power, s paladinem+bojovnikem na dalsi dmg+AB. S klerikem se uz smixovalo snad vsecko, co je v nwn.
Prskavka: sorc/wiz/neco1 s epickou pruraznosti na max. pocet kouzel, sorc/paladin na AC v brneni, s klerikem a monkem1 na "univerzalni" char.
Zed: chary s hodne PMastera pres obratnost. Na mensi dungy drak, PM/RDD/neco variace, variace s monkem pres moudrost nebo obratnost, tezkoodene chary s AC z charismy (Divine Shield), sorc/paladin pres charismu a tezke brneni.