Statistiky průchodů někdo ještě předtím, než mi byl svěřen server někdo totálně rozoral. Vzhledem k tomu, že pravděpodobně nebyla vedena žádná evidence změn a úprav, nelze s jistoutou říci kdy se tak stalo a kdo je za to zodpovědný, ale co je nejdůležitější nelze pořádně určit, odkdy by měl být proveden reset nebo oprava záznamů v databázi aby se z toho získala nějaká data odpovídající realitě.
Při troše zjednodušení jsem rozklíčoval, že některé z WB/DM si popletlo proměné a místo započítávání průchodů jednotlivých postav a zvyšování tohoto počítadla o jedna za každý průchod dochází od jisté doby k tomu, že existuje jenom jedno počítadlo, které se zvyšuje po každém průchodu každou postavou a to se potom ukládá jako počet průchodů jednotlivé postavy. Ale je to trochu složitější.
přiklad:
* Postavy A, B a C vlezou v tomto pořadí k bossovi poprvé, kdy tam vůbec někdo lezl.
> z toho plyne
A - počet průchodů:1
B - počet průchodů:2
C - počet průchodů: 3
ještě zajímavější je, pokud už předtím nějaké killy evidované byly
potom se základ odvíjí od první postavy, která projde průchodem, počítadlo se jí zvýší o jedna a ostatním se potom nastaví na hodnotu té první postavy a dále se zvyšuje.
takže postava X(20 průchodů), postava Y(0 průchodů) a postava Z(10 průchodů) pokud v tomto poradi projdou "pruchodem k bossovi", bude výsledkem
X - 21 průchodů
Y - 21 průchodů
Z - 22 průchodů
Myslíte si, že horší už to být nemůže? Hovno, vážení přátelé, dámy a pánové, teprve začínáme.
Pokud se totiž už jsou evidované nějaké statistiky u toho konkrétního bosse a postava, které projde počítadlem jako první zatím žádné záznamy ve statistikách nemá, potom se počítadlo nastaví na hodnotu nejvyššího počtu killů ze všech postav, které jsou již ve statistikách evidované.
Příklad > postava Q(0 průchodů), postava P(5 průchodů) a postava R(10 průchodů) projdou v tomto poradi "pruchodem k bossovi", zatímco postava H(20 pruchodu) je nekde na obede offline, bude výsledkem:
Q- 21 pruchodu
P - 21 pruchodu
R - 22 pruchodu
Navíc se to ješte v různých případech chová jinak pro postavy se jmény obsahujícím non-ASCII znaky. Tam je vytvořena konstrukce přesahující moje chápání, kdy se jméno postavy v kódování UTF-8 převede do Windows-cp-1250 a potom uloží do databáze (bez konverze) jako švédština ISO. Vzhledem k tomu, že někdy dochází k nahrávání dat z databáze a někdy se jenom zvyšuje counter již z databáze načtený. například pokud postava bez odlogu projde jeden dung několikrát po sobě, může a nemusí být vůbec správně spárován počet průchodů se správnou postavou a někdy se vezme opět nejvyšší počet průchodů ze všech postav na serveru, ačkoli postava už průchody má.
Přiznám se, že v této chvilí jsem po několika hodinách testování měl pocit, že mi vybuchne hlava a vykašlal jsem se na to. Ještě se mi někdo diví, proč jsem tak sprostej?
Ideální by bylo, kdyby se příslušný pachatel toho pekelného algoritmu vyjádřil, co tím bylo myšleno, jaký byl vůbec důvod provádět změny v těchto statistikách, které v minulosti fungovali a pod kterým řádkem začínající slovem "vylepšení ...." se tato zhovadilost skrývá v historii změn modulu, aby bylo možné alespoň odhadnout datum začátku této datové bramboračky. Předtava jak shadow, drax nebo kdo ještě k tomu měl přístup objasňuje tuto kontrukci je bohužel dosti legrační.
Navrhuji, aby statistiky průchodů byly tedy zrušeny, vymazány a dále se s nimi nijak nenakládalo.
Připomínky, připadně návrhy na řešení vítám, relevantní data zašlu na vyžádání.
PS: zde se můžete podívat na statistiky na stále běžícím starém webu aktuální přibližně k době, kdy jsem server převzal. Jistě vidíte, že u některých dungů jsou tam čísla opravdu hodně vysoko a záležitost je tedy celkem dost stará http://www.arkhalia.cz/entrystat.html