Čisté AAčko na maximální dmg upravené tak aby vytáhlo sílu na +15 a tedy využilo plný potenciál stínového amuletu silný +15. K tomu vysoký počet životů (na elfa), maxlé léčení a odemykání/odpastění tak aby to zvládlo i HC skálu/morii. Nicméně v tomto buildu vychází poslední bard na lvl 20 což znamená ztrátu 4AC, vzhledem k tomu že to nemá ani vysokou obratnost, rozhodl jsem se AC úplně vypustit a neberu tedy ani pancéřovku ani nic jiného. Samozřejmě jsem to stavěl tak aby se to expilo co nejlíp, sekáček na 1, silnější sekáček na 6, devast na 28. 3lvly barda jsou tam kvůli písniččce která s uměním 9 dá +1ab/+2dmg, je to jen 3x denně ale na bossy se to vyplatí nahodit.
Rasa: elf, s půlelfem nevychází tak dobře staty
Staty: 16/17/14/10/8/8 (síla/obratnost/odolnost/inteligence/moudrost/charisma), 28/22/14/10/8/8 koncové
Přesvědčení: jakékoliv zmatené
AB: 67 (+1 nablízko) s +7lukem
AC: 55 (s +7věcma)
zbraň: dlouhý nebo krátký luk, dlouhý má vyšší dmg, krátký luk má výhodu v tom, že existuje poměrně slušný neslot který má onhit zpomalení což se může hodně hodit například na bosse (nicméně postava s dlouhým lukem tento krátký použít taky může a bude mít jen o 3body nižší AB a v momentě kdy cíl bude zpomalený může přehodit zpátky na dlouhý luk) - tak nebo tak luky jsou nej slotové
1 Bojovník - Drtivý útok, Sekáček (pozor: nedávat zámky/pasti!)
2 Bojovník - Zaměření na zbraň
3 Bojovník - Míření
4 Bojovník - Rychlá střelba, +1 síla
5 Bojovník
6 Bojovník - Silnější sekáček, Specializace na zbraň
7 Bojovník
8 Bard - +1 síla
9 Tajemný lučištník - Vylepšený kritický
10 Tajemný lučištník
11 Tajemný lučištník
12 Tajemný lučištník - Cílený zásah, +1 síla
13 Tajemný lučištník
14 Tajemný lučištník
15 Tajemný lučištník - Houževnatost
16 Tajemný lučištník - +1 síla
17 Tajemný lučištník
18 Tajemný lučištník - Boj poslepu
19 Bard
20 Bard - +1 síla, Akrobacie 20, Čarozpyt 18, UMD 23, Umění 10
21 Tajemný lučištník - Ohromná síla I, Odemykání 1, Odpastění 1
22 Tajemný lučištník
23 Tajemný lučištník
24 Tajemný lučištník - Ohromná síla II, Ohromující kritický zásah, +1 síla
25 Tajemný lučištník
26 Tajemný lučištník
27 Tajemný lučištník - Ohromná obratnost I
28 Tajemný lučištník - Ničivý kritický zásah, +1 síla
29 Tajemný lučištník
30 Tajemný lučištník - Ohromná obratnost II
31 Tajemný lučištník
32 Tajemný lučištník - Epické zaměření na zbraň, +1 síla
33 Tajemný lučištník - Ohromná obratnost III
34 Tajemný lučištník
35 Tajemný lučištník
36 Tajemný lučištník - Ohromná obratnost IV, Epická zdatnost, +1 síla
37 Tajemný lučištník
38 Tajemný lučištník
39 Tajemný lučištník - Ohromná obratnost V
40 Bojovník - Epická specializace na zbraň, +1 síla, léčení 42, odemykání 5, odstranění pastí 13
Variace: To AB je i tak neskutečně vysoké takže určitá možnost by byla vzít ohromnou sílu celkem 6x, případně (nebo spíš určitě; když už tak už) k tomu navíc začít se silou 18 na úkor odolnosti a obratnosti (vychází to pak takto: 18/16/12/10/8/8) to pak znamená max. mod. síly +18, tedy +3 dmg (při sehnání stín. amuletu silný +20) a +3 devast DC (slušná výhoda na pavouky) za obětování 3bodů AB/AC. Jestli do toho půjdete si už musíte sami spočítat, to AB bude stačit, a ioun/LL ho dále zvedne, AAčko má hlavní výhodu že má AB cap narozdíl od kleriků skoro celý volný, počítá se mu tam jen zbraň, takže s +7 lukem může získat ještě +13 AB z různých zdrojů - lektvary, ioun, LL tzn. až 80AB (-3 pokud půjdete do max síly).
Další možnost je vzít barda na 40 kvůli akrobacii a AC. Když už se ale vydáte touto cestou nemá moc smysl brát víc než 25/26 sílu protože každý bod síly co vezmete je na úkor obratnosti která se rovná AC. Navíc je nutné vzít o +2 vyšší inteligenci aby ty body vůbec vyšly, nemá smysl to brát na úkor UMD nebo léčení. Taktéž to nejde postavit s 8bojovník/29AA a je třeba to postavit jako 10bojovník 3bard 27AA čímž přijdete o 1AB/DMG a sice získáte 1feat - ale pre-epic čímž si nijak extra nepomůžete, navíc když už tak to chce vzít pancéřovku a uhýbání.