ShaDoOoW píše:No já nevím, možná jsem arogantní ale sprosté slova jsem nepoužíval, jen jako citaci.
Pokud neuneseš kritiku nedělej WB.
Pokud musíš z někoho udělat vola nezamykej topik aby se nemohl bránit.
Myslel jsem si, že teď po wipu má cenu hrát, že budou změny, vždyť i wipe je změna a velká. Ale vy se změnám bráníte a je to furt to samý. Všechno zůstalo při starém, takže za několik let tu máme wipe ze steného důvodu, každý má všechno.
Ale nevím jaký byl plán toho wipu, jestli přilákat staré hráče zpátky nebo jen prodloužit dobu hraní těm co už něměli co dělat.
Brečíš pěkně, ale tak nešikovně, že jsem se rozhodl se po letech zase registrovat na fórum. Prošel jsem si pečlivě všechny tebou popisované a navrhované věci, a kdybych to měl shrnout tak:
1. Je zřejmé, že ti uniká postavení i zaměření Arkhalie jako takové. Jinak bys těžko navrhoval takovéto úpravy expů. Ano, je těžké expit sólo, pokud jsi tu nový a chceš expit v partě. Tvé argumenty by dávaly smysl, kdyby expení postavy zabíralo měsíce a samotný akt by byl jednou z hlavních náplní serveru. Bohudík, nebo možná bohužel, není. Arkhalia je zaměřena primárně na lootování a sbírání silnějších a silnějších itemů.
2. Z tebou navrhovaných změn expování je navíc zřejmé, že tápeš co se herní mechaniky a psychologie hráče týká. I při zprovoznění tebou navrženého systému by to vůbec nic neřešilo, naopak by to napáchalo víc škody, než užitku. Navíc bys hráče nutil k určitému chování. Za svoji dobu na ark jsem vyexpil na lvl 40 nco kolem 12 postav, část v partě, část sám. Když jsem expil sám, byla to jen "nutná dřina", abych dosáhl na potřebný lvl. V partě jsem se bavil mnohem víc - bez ohledu na to, že jsem dostával méně expů nebo byli spoluhráči o lvl výš nebo níž.
3. z následného dialogu je poměrně nemálo cítit, že jsi horká hlava, která je zaměřena poněkud sebestředně - takže se část nese ve smyslu "já to tak vidím, já to tak chci", aniž bys skutečně přemýlel o tom, co ti na návrh říkají ostatní. To přichází až po určité době, kdy už je pozdě, protože už jsi reagoval. Proto bych doporučil vždy o připomínkách ostatních popřemýšlet, než zareaguješ. Oni většinou nejsou hloupí a jde jim o zlepení stejně jako tobě.
4. Souhlasím s tím, že Arkhalii samotný wipe nepomůže - log četnosti zabíjení jožina to poměrně jasně ukazuje. Nepomůže ani rebalancování pokladů ze čtyřictkových dungů. Sice je možno neustále zvedat a zvedat obtížnost potvor v daných lokalitách, aby nebylo možno sólovat, ale jak to nakonec dopadá víme všichni. Je to jen cesta od jednoho nevyhnutelného wipu ke druhému.
5. Souhlasím také s tím, že DMka celou situaci kolem tvého návrhu nezvládla. Vulgární vyjadřování, souboj arogace, zamykání topicu, to je opravu nešťastný a hloupý přístup. Mohl bych říct, že ho chápu, protože arogantní chytráky nemá rád žádný admin (a ty ses tak opravdu poměrně jednoznačně profiloval), ale lhal bych. Od DM bych čekal mnohem lepší zvládnutí situace - a to tím spíš, že ne všechny tvé návrhy jsou zcela špatné.
Arkhalie je taková jaká je. Má spoustu chyb a spousta z nich se dá řešit, ale ne s takovým přístupem, jako jsi předvedl ty. Kdybych měl mluvit za sebe, pak bych jako nejpalčivější problémy jmenoval tyto:
1. nový hráč notpowergamer má od počátku do konce smůlu. Bude levelovat pomalu, sám neprojde ani sólo dungy a ani na čtyřicítce jeho postava k ničemu nebude. Ať v případě PvP nebo PvE.
Tento problém je do značné míry neřešitelný - jediné co jde je na to hráče před začátkem hraní upozornit a doporučit mu power gamer sekce internetu, ať se nejdřív podívá, jak si stavět postavu.
2. hráč, který je na serveru nový nebo hraje méně často, je proti hráčům, kteří tu jsou téměř pořád, značně znevýhodněn - viz už jednou zmíněný třeba jožin. Jasně, také mne baví ho běhat stále dokola, protože zbožňuji otevírání truhel, ale člověk, který ho za den proběhne 20x, to je trošku silné kafe, které dělá v ekonomice světa neuvěřitelný bordel.
Řešení tohoto je poměrně komplikované, znamenalo by to například omezení počtu návštěv určitého dungu (třeba na 2x denně). Pomohlo by to vyvážení i ekonomice, ale sebralo by to zábavu určitému typu hráčů.
3. Existuje určitý konečný počet možných buildů postav i zbraní, které budou používat. Nicméně v praxi používá pouze několik druhů zbraní, několik základních druhů kouzel atd. To ve finále dál zužuje výýběr postav, které je na ark. možno nalézt a co budou pravděpodobně používat.
Řešení je opět problematické. Zvýhodnění určitého povolání/rasy by pravděpodobně znamenalo pouze čekání na to, než někdo nalezne "super kombinaci", kterou potom začnou kopírovat nebo sami objevovat další hráči a jsme ve starých kolejích. Co by naopak mohlo pomoci je zvýhodnění "nepoužívaných" zbraní. A to ne tím, že se budou nacházet častěji, ale tím, že se potvorám bude přidávat kladná nebo záporná rezistance na určité typy zbraní (viz psi a piercing), aby hráči raději volili širší spektrum zbraní do party, pokud někam jdou. [/b]