Sólo univerzální char na obouruční zbraň, snad nejlepší poměr AC/AB s obouručkou. Je to podobné jako PM klerik, nemá to sice imku na kritik, ale zase to má všechny kouzla čaroděje tzn. štíty, pracky, igms, EMA, warda. Nemá to sice narozdíl od PM klerika devast, ale existuje sekera se setnutím a setnutí se dá přidat skrz stínový amulet. Navíc se sekerou nic moc rozsah stejně. Stručně řečeno jedná se o stejný build jako je moje Valeria Swift ale na zbraň nablízko místo luku.
Rasa: Člověk je nejvýhodnější, může být i trpaslík/elf nicméně je třeba počítat s tím že bude o feat méně
Staty: 15/10/8/16/16/8 (síla/obratnost/odolnost/inteligence/moudrost/charisma), 24/10/8/19/18/8 koncové
Přesvědčení: jakékoliv zákonné
AB: 61
AC: 78v topu 62 s +12dex/wis ale bez jakýchkoliv itemů na AC jen s EMA, + možnost zapnout IE na ultrabossy
zbraň: jakákoliv obouručka, nejvýhodnější je samozřejmě Muklima a to už jen kvůli haste. Ale chcete-li být originální můžete zvolit třeba hůl - ušetříte 1feat protože si na to sekeru musí vzít smrtící zbraně. Jednoručka se nevyplatí protože je zbytečné nosit štít - ac nebude lepší, ale samozřejmě možné to je.
1 Klerik - Útok v obraně, Houževnatost, domény: léčení, válka/síla
2 Klerik
3 Klerik - Vylepšený útok v obraně
4 Klerik - +1 inteligence
5 Klerik
6 Klerik - Zacházení se zbraní (smrtící)
7 Klerik
8 Klerik - +1 inteligence
9 Klerik - Zaměření na zbraň (velká sekera)
10 Klerik
11 Klerik
12 Klerik - Prodloužené kouzlo, +1 moudrost
13 Klerik
14 Klerik
15 Klerik - Vylepšený kritický (velká sekera)
16 Klerik - +1 moudrost
17 Čaroděj
18 Čaroděj - Boj poslepu
19 Čaroděj
20 Čaroděj - +1 inteligence
21 Čaroděj - Tiché kouzlo, Epické zaměření na zbraň (velká sekera)
22 Čaroděj
23 Čaroděj
24 Čaroděj - Pancéřová kůže, +1 síla
25 Čaroděj
26 Čaroděj - Posílené kouzlo
27 Čaroděj - Ohromná síla I
28 Čaroděj +1 síla
29 Čaroděj
30 Čaroděj - Ohromná síla II
31 Čaroděj - Maximalizované kouzlo
32 Čaroděj - +1 síla
33 Čaroděj - Ohromná síla III
34 Čaroděj
35 Čaroděj
36 Čaroděj - Epické kouzelné brnění*, Ohromná síla IV, +1 síla
37 Čaroděj
38 Čaroděj
39 Čaroděj - Epická ochrana, Epická zdatnost, Akrobacie 40, čarozpyt 42, soustředění 42
40 Mnich - +1 síla, akrobacie: 40, soustředění 43, odstranění pastí 21, otevírání zámků 20, výcvik 43: zbytek lze rozdělit buď na 21 pokládání pastí (míň nemá smysl!) nebo na hledání/léčení/výsměch
*Pozn.: nelze vybrat bez community patche
Variace: možností je tu opravdu hodně, to AC není zas tolik potřeba warda a mágovy štíty dělají dost (a moje Valerie je toho příkladem) ikdyž je pravda bez AC tu dragu dlouho neudržíte. Nicméně sólovky to ustojí napohodu i bez takže je možnost dát tam zloděje na možnost odpasťování nebo pro UMD. Případně: z moudrosti to získá celkem 10AC což dává i pavéza +10. Já to dělal na obouručku z toho důvodu že zbroj a štít znamená selhání kouzel, nicméně štít se dá před sesíláním sundat a klerické kouzla toto selhání ignorují, takže i na jednoručku by to šlo se stejným AC, pokud máte +7pavézu. Míň čaroděje ani klerika se nevyplatí, ale dá se ještě uvažovat o hraničáři - pokud to nepojedete na AC dá vám hraničář dobré skilly (pokládání pastí, ovládání zvířat) a feat navíc -> zdatnost, epické zaměření na zbraň. Pokud to nechcete jet na AC je taky možno vyhodit pancéřovou kůži. To vše je síla tedy ab/dmg navíc.
Taky je možné vyhodit epickou zdatnost jestliže máte rukavice které tento feat dávají a dát na začátku bud 14 sílu/12 dex -> +1ac nebo naopak 16síla/8dex -> +1ab/-1ac.
Další možnost je samozřejmě jet to přes obratnost. Nicméně to je jiný build... Určitě je to hratelné ale ne na obouručku což byl můj základní záměr, proto neřeším.