Pokud to zjistíš, dostaneš nobelovku.
Jako už několikrát v historii jsem prošmejdil Google, ale nevidím ani ň, jak to řešit. Ale co mě napadlo, a dřív ne, je takovýhle (krkolomný, ale přece) řešení: uspávat ten proces NWNka na úrovni operačního systému, když se ve hře nic neděje po dobu, řekněme, jedné hodiny. A pak ten proces probouzet, když se někdo pokusí po síti přistoupit na port 5121. Ta anabáze všimnutí si přístupu na 5121 + probuzení procesu by ovšem nějakou mikrochvilku trvala. Takže by onen první pokus o přístup k 5121 žadateli (možná, někdy) vrátil info, že tam žádný NWN nejede. Až napodruhé (po uplynutí nějaké té mikrochvilky) by šlo k NWN normálně přistoupit.
Má to pár háčků.
* Vím cca, jak bych to v systému programoval, ale nikdy jsem to nedělal, takže bych si na to musel najít delší dobu, což by nebylo v brzké době.
* NWNko si po probuzení může tak jako tak zjistit, že od doby poslední aktivity nějakého hráče ve hře už uplynulo víc než XY hodin, a tak jako tak prostě zase začít odmítat hráče. Toto by šlo samozřejmě nasucho ověřit předem.
* Někdy by nefungovala notifikace stavu obsazenosti serveru, která (předpokládám) se zeptá na stav jenom jednou.
* Když bysme se chtěli lognout, museli bysme prostě vědět, že ta Arkhalia, která se tváří jako offline, možná ve skutečnosti offline není a je jenom potřeba pokusit se k ní přistoupit znovu. Což by u nových hráčů mohlo způsobit jisté rozpaky a dotazy.
Co vy na to? Mám si to vůbec dávat na TODO list?