Oproti standardnímu NWN platí na Arkhalii tyto změny:
* Nelze psát svitky ressu (velký i malý), healu, mass healu, Greater sanctuary (Lepší útočiště) a Bigbyho rukou.
* Vyřazen Time stop (Zastav čas) - nicméně ve hře lze najít předmět, který ho postavě znovu aktivuje
* Maximální počet střel IGMS (Izákovy větší bouře střel) snížen na 15.
* Maximální počet střel ILMS (Izákovy menší bouře střel) snížen na 7.
* Trvání účinku všech Bigbyho rukou kromě ruky snižující AB je (v neprodloužené verzi) vždy 3 kola. Krom toho srážecí a držící pracky ignorující sílu nehráčského cíle. Při seslání na hráče se síla cíle ovšem v potaz bere.
* Bigby's Forceful Hand - výpočet hodu na straně sesilatele je 1d20 + bonus, přičemž
bonus = 10 pro lvl sesilatele 32 nebo menší
bonus = 11 pro lvl 33-35
bonus = 12 pro lvl 36-39
bonus = 14 pro lvl 40
* Změna rozmístění Bigbyho rukou na okruzích:
5. okruh: Interposing Hand
6. okruh: Clenched Fist
7. okruh: Grasping Hand
8. okruh: Crushing Hand
9. okruh: Forceful Hand
* Greater sanctuary (Lepší útočiště) trvá 4 kola (neprodloužené) a je možné ho zakouzlit nejvýš 1x za 4 minuty.
* Darkfire má ohnivé zranění = 1 plus další 1 za každé 4 lvly sesilatele. Maximum je celkem 6 bodů zranění.
* Flame weapon má ohnivé zranění = 1 plus další 1 za každé 3 lvly sesilatele. Maximum je celkem 6 bodů zranění.
* Heal vyléčí tolik životů, kolik je 10xlvl postavy (všech povolání dohromady). Doména léčení se nově bere v potaz, v takovém případě 15xlvl postavy.
* Harm (zraň) při úspěšném zásahu sníží počet HP cíle na polovinu jeho maximální hodnoty HP. Pokud cíl při zásahu harmem už má polovinu nebo méně HP, utrží zranění o velikosti 1d6.
* Blade thirst (Žíznivá čepel) nedává standardní bonusy a namísto nich dává +1 AB a +1 upíří regeneraci, +1 za každých 5 úrovní hraničáře (bez limitu). Bonus k útoku je aplikován pouze na rasy, na které se hraničář zaměřil. Ruší se navzájem s kouzlem Divine favor (Božská přízeň). Trvá 1 kolo / 1 lvl hraničáře.
* Implosion (imploze) působí i na sesilatele.
* Find traps (Najdi pasti) působí v okruhu 30 metrů. Pro nalezení pasti sesilatel háže 1d20 + DC kouzla versus DC pasti (na hledání). Pro odstranění pasti se háže stejně versus DC pasti na odstranění.
* Healing Sting (Léčivé žihadlo) nemá záchranný hod.
* Další úpravy přináší Community Patch 1.70.