Gemy a sloty, stínové a skládané předměty

Důležitá oznámení, pravidla, ...

Gemy a sloty, stínové a skládané předměty

Příspěvekod nexfar » 30 pro 2007 22:05

Gemy jsou jednou z možností jak si vylepšit své slotové zbraně (o slotech viz dále) o další typy zranění.

Gemy se dělí podle typu zranění:
Amethyst/Ametyst - zvukové (pozor, nesečte se s paladinovým kouzlem)
Diamond/Diamant - magické
Emerald/Smaragd - kyselina
Ruby/Rubín - oheň (pozor, nesečte se s kouzlem Plamenná zbraň/Flame weapon nebo Temný oheň/Darkfire)
Sapphire/Safír - chlad
Topaz/Topaz - elektřina
Obsidian/Obsidián - negativní (nový gem, záměrně se nedá koupit)


Dále pak dle velikosti zranění :

Chipped +2
Flawed +1k4
Normal +1k6
Flawless +1k8
Perfect +1k10
Masterful +1k12

Gemy je možno nalézt v pokladech nebo koupit v městě Kattinwell.
Ceny jsou (nezáleží na typu zranění):
+2 = 250 000 zlatych (gp)
+1k4 = 1 000 000 ( 1 mega)
+1k6 = 4 mega
+1k8 = 16 mega
+k10 = 64 mega
+k12 = 256 mega
Vylepšování gemů se nyní dělá skrz magickou bednu (Trpaslík Bognar/Damenoville)

4x gem stejného typu (jak kvality, tak typu zranění) = 1x gem o třídu lepší stejného typu zranění
Např: 4x chipped ruby (+2 oheň) = 1x flawed ruby (1k4 oheň)
Uživatelský avatar
nexfar
Level 24
 
Příspěvky: 287
Registrován: 17 pro 2007 00:00
Bydliště: Sidlo rodu Nexfar

Skládání zbraní

Příspěvekod Feiwill » 07 led 2008 12:18

Sloty:
Slot je schopnost zbraně pojmout gem a přiřadit tak permanentně jeho vlastnost ke svým. Slotovanou zbraň poznáte jednoznačně podle jejího jména. Maximální počet slotů na jedné zbrani je 3. Slangové označení pro zbraň typu +X s Y sloty je +X/Y. Gemy stejného druhu (elektřina, zvuk, ...) nemá smysl vkládat do zbraně násobně - jejich účinek se nesčítá.

Vložit gem do zbraně může každá postava kdykoliv; není třeba žádné přípravy ani speciálních dovedností. Stačí kliknout na gem v inventáři pravým tlačítkem, v menu zvolit "use" / "použít" a levým kliknutím na zbraň s volným slotem operaci potvrdit.

Jeden gem zabere jeden slot a lze později vyndat skrz truhličku DM složeb v loftenwoodu. Tento proces je zpoplatněný ve zlatě v závislosti na síle zranění, které gem způsobuje:
2 dmg ~ 20 000 (20k) GP
1k4 dmg ~ 50k
1k6 dmg ~ 100k
1k8 dmg ~ 200k
1k10 dmg ~ 1 milión
1k12 dmg ~ 2 milióny

Zbraně, které mají sloty, lze skládat. Jde o proces, kdy dáte DMku několik stejných zbraní a dostanete jednu, kvalitnější (bez poplatku). Skládání lze též provádět přes DM truhlu umístěnou v Loftenwoodu. Skládání se řídí následujícími pravidly:
* 3 stejné zbraně +X/1 -> 1 zbraň +X/2 stejného druhu
* 3 stejné zbraně +X/2 -> 1 zbraň +X/3 stejného druhu
* 3 stejné zbraně +X/3 -> 1 zbraň +(X+1)/1 stejného druhu
* 3 stejné zbraně +X/Y -> 1 zbraň +X/Y libovolného druhu (hráč si řekne)

Nelze požadovat po DM zpětné "rozložení" složené zbraně. Skládání je permanentní.

Příklady možných složení:
* 3x kosa +4/1 -> 1x kosa +4/2
* 3x kosa +7/1 -> 1x kosa +7/2
* 3x dýka +7/3 -> 1x scimitar +7/3

Příklady nemožných složení:
* 3x kukri +5/3 -> 1x kukri +5/4 (nelze získat víc jak tři sloty)
* 3x kukri +8/3 -> 1x kukri +9/1 (nelze zvyšovat +8/X -> +9/X)
* 99x kukri +8/3 -> 1x kukri +9/1 (ne, fakt to nejde :) )
* 2x dýka +7/3 -> 1x kosa +7/3 (ty dýky by byly potřeba 3)

Nesloty:
Nově lze skládat i zbraně unikátní neboli neslotové. Většina neslotových zbraní na arkhalii má 10 verzí, +1 až +10. Výměnou 5 stejných kousků lze získat verzi o +1 lepší a to až do maxima +9 (což je činí v určitém směru výhodnější než slotovky, které mají maximum +8 ).

Skládání neslotů zajišťuje DM truhla v Deneru, do truhly je třeba vložit 5 stejných zbraní a truhla potom vyplivne lepší verzi.

POZOR: tento proces je nevratný a jakékoliv stínové amulety nebo dokonce gemy ve vložené do zbrani budou po procesu ztraceny!

Příklady možných složení:
* 5x smahang +1 -> smahang +2
* 5x gauche +5 -> gauche +6
* 5x muklima +8 -> muklima +9
* 5x generátor vrhacích zbraní -> generátor vrhacích zbraní o jednu kategorii lepší

Co skládat nelze:
Logicky nelze skládat zbraně jako jsou "scimitar spěchu" nebo krátký meč rychlosti, taktéž šípy ani jinou munici, a samozřejmě skládat lze pouze zbraně, nelze tak skládat amulet síly např.
Naposledy upravil Feiwill dne 02 črc 2008 08:25, celkově upraveno 6
Feiwill
Level 29
 
Příspěvky: 946
Registrován: 30 pro 2007 00:00
Bydliště: Morava

Příspěvekod Feiwill » 07 led 2008 12:24

Stínové předměty:
Gemy nejsou jediný způsob, jak si lze dodatečně vylepšit zbraně. Existují tzv. stínové předměty (SP), které lze vložit nejen do jakékoli zbraně, ale do jakéhokoli nositelného předmětu (s vyjímkou munice), a tím obohatit jeho vlastnosti o vlastnosti SP. SP nespotřebovávájí sloty - lze je tedy vložit opravdu do čehokoli. Vyndávat SP je možné podobným způsobem, jako lze vyndávat gemy - požádejte DM a zaplaťte mu fixní částku 200 000 GP. Dostanete nosný předmět a vyndaný SP.

Vložení SP může také provést jakákoli postava, ovšem je třeba k této operaci použít služeb pana Meroida (NPC), který provozuje svou živnost v Agardonu. Meroido si za službu účtuje 300 000 GP. Naráz lze vložit pouze 1 SP. Efekty více stejných SP v jednom nosném předmětu se nesčítají - magický stroj by ani neměl povolit vložit stejný SP do jednoho předmětu vícekrát. Na rozdíl od gemů je vkládání SP riskantní operace: s pravděpodobností 1 % při vkládání dojde k nenávratnému zániku SP, který do něj měl být vložen.

V současné době jsou k dostání tyto SP:

Stínový amulet +1 na jeden z atributů (STR/DEX/CON/INT/WIS/CHA)
- nevkládejte SP na vlastnost do předmětů, které tu samou vlastnost zvyšují; v těchto případech nebude mít SP žádný účinek (bere se jen ten vyšší bonus)!!!
- je možné vložit do předmětů, které tu samou vlastnost snižují, nicméně je třeba si uvědomit že postih jako takový nelze tímto způsobem zvrátit, celkový bonus k vlastnostem (max +12) je tak stále snížen o postih takže prakticky se s postihem -2 dá získat maximálně +10 bonus

Stínový amulet +1 k jedné dovednosti
- nevkládejte SP na dovednost do předmětů, které tu samou dovednost zvyšují; v těchto případech nebude mít SP žádný účinek (bere se jen ten vyšší bonus)!!!
- do předmětů, co danou dovednost snižují lze vložit bez omezení

Stínový amulet redukce 5/- a 10/- jednoho z elementálních zranění
(aktualizace pro verzi 28_26)
- nově se SP s redukcí sečte, pokud jej vložíte do předmětu, který obsahuje tu samou redukci
- stejně tak se SP redukce 5 s SP redukce 10 sčítají mezi sebou, čili je možné získat celkem 15/- redukce na zvolený element!
Pozn. nicméně toto funguje pouze pro jeden nosný předmět, redukce se bere vždy nejvyšší ze všech předmětů, které postava nosí, takže v případě, že nosíte prsten 30/kyselina a na zbroj si dáte 5+10 kyselina, nebudete redukovat 45 ale jen 30 - pro získání redukce 45 je nutné vložit oba SP na kyselinu do prstene

Stínový amulet ostrosti (keen)
- umožňuje získat vlastnost ostrý (keen) na zbraních, na které nelze seslat kouzlo ostrosti
- funguje ve všech typech zbraních a to i ve střelných zbraních (včetně generátorů vrhacích zbraní) i v mnišských rukavicích

Stínový amulet upíří obnovy +1 až +4 (vampiric regen)
- nově funguje ve všech typech zbraní a to i ve střelných!

Stínový amulet setnutí
- nově funguje ve všech typech zbraní a to i ve střelných!
- nesčítá se s devastem, o tom detailněji viz níže

Stínový amulet sílný +5/+10/+15/+20
- smysluplné jen ve střelných zbraních
- může se stát, že zbraň nebude chtít počítat nový a vyšší bonus, když už zbraň tento bonus má - v takovém případě kontaktujte DM

Stínový luk/kuš/prak nekonečné munice +1 až +5
- smysluplné jen ve střelných zbraních
- pravděpodobně nebude fungovat správně ve zbraních, které již tuto vlastnost - slabší - mají - doporučuje se před aplikováním navšívit hraničáře Robina v middlebrooku, který tuto vlastnost umí za poplatek odstranit

Stínová zbroj +1 až +4 AC
- lze vložit na cokoliv kromě vlajky/pochodně, nicméně typ AC se odvíjí podle předmětu, do kterého byla stínová zbroj vložena: zbroj (AC za zbroj), štít (AC za štít), chrániče (AC za zbro), helma/plášť/prsten/pásek/rukavice (AC odrážení), amulet (přirozené AC), boty (AC uhýbání), mějte na paměti že na stejném předmětu se bere vždy ten nejvyšší bonus k AC
- lze vložit i na zbraně, nicméně u těch se typ AC mění podle typu zbraně: oboustranné a velké obouruční zbraně mají typ AC za štít a tak efektivně umožnují získat další AC jelikož štít s nimi nelze nosit, ostatní zbraně a to i střelné které taky neumožňují nosit štít mají typ AC odrážení a tudíž se nesečtou s ostatními věcmi s tímto typem AC

Existují i některé další typy SP, ty je však možné získat jen jako odměnu od DM (turnaje, questy, soutěže).
Naposledy upravil Feiwill dne 01 črc 2008 12:07, celkově upraveno 5
Feiwill
Level 29
 
Příspěvky: 946
Registrován: 30 pro 2007 00:00
Bydliště: Morava

Příspěvekod Feiwill » 07 led 2008 12:56

Amulety, prsteny a brnění skládaná z částí:

Některé lepší itemy lze získat v jednom celku jen výjimečně; obvykle je nutné je složit z částí. Pokud se předmět skládá z částí, jsou tyto části vždy 3. Z toho 1. a 2. část je většinou nutné najít v pokladech či koupit od hráčů, 3. část se dá většinou koupit za měďáky/stříbrňáky/zlaťáky u společnosti Numismatic (viz stať o sekundární měně).

Jakmile shromáždíte všechny 3 části jednoho předmětu, musíte získat magickou bednu, abyste části složili v celek. Magickou bednu si můžete koupit v Daemonville u trpaslíka Bognara za 100 000 GP (ovšem nebude snadné z něj bednu vymámit ;) ) nebo ji koupit/zapůjčit od některého z hráčů. Magická bedna má životnost na 50 procesů složení. Používat ji může jakákoli postava; není třeba speciálních dovedností. Vložte části skládaného předmětu do bedny, klikněte na ni pravým tlačítkem a v menu potvrďte akci. Během skládání mějte v bedně jen 3 části skládaného předmětu, všechny ostatní předměty vyjměte.
Feiwill
Level 29
 
Příspěvky: 946
Registrován: 30 pro 2007 00:00
Bydliště: Morava

Příspěvekod ShaDoOoW » 07 lis 2011 22:02

Setnutí, stínové setnutí a jak nyní funguje

Setnutí které je na zbrani už normálně (tzn. unikátní zbraně jako je katana Kaga-To) fungují s devastem normálně a pokud postava dá s takovou zbraní kritický zásah příšera si háže hned 2x na to že umře.

Stínové setnutí bylo opět povoleno a přidáno do oběhu. Nicméně je zde jedna podmínka. Setnutí získané ze stínového amuletu se nesčítá s devastem! Pokud má postava devast na zbraň do které bylo stínové setnutí vloženo, stínové setnutí dočasně zmizí ze zbraně pokud ji postava nasadí do ruky (až do sundání). To samozřejmě neplatí pro jakoukoliv jinou zbraň na kterou postava devast nemá.

Taktéž je zde vyjímka pro měňavce. V případě že měňavec má devast například na kosu, ale nosí na sobě řekněmě slotový scimitar ve kterém je stínové setnutí, pak se stínové setnutí po proměně projeví i na kose a sečte se tak s devastem.

Stínové setnutí nelze přidat do zbraně víc, než 1x. Nicméně ve zbrani, která má setnutí již normálně se setnutí u postav bez devastu sčítá a postat tak získá hned 2 šance na okamžitou smrt.

Další zajímavost je, že lze získat setnutí odměnou od DM. Takové setnutí si hráč může dát kam chce a není počítáno jako stínové - takže se sčítá jak s devastem tak se stínovým setnutím a již existujícím setnutím - tzn. lze mít až 3 šance na okamžitou smrt. Toto setnutí je však trvalé a nepřenosné.
Valeria Swift - nejlepší lučištnice všech dob

http://gt.neverwinter.cz/loot - Moje soukromá databáze lootu na arkhalii.
Uživatelský avatar
ShaDoOoW
Level 32
 
Příspěvky: 1691
Registrován: 01 črc 2008 23:00


Zpět na Důležité informace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník