Moje dojmy

Ankety a jiná diskuze s ostatními hráči na témata, která nejsou pokryta žádnou jinou kategorií na fóru.

Moje dojmy

Příspěvekod Warren » 03 srp 2008 22:44

NWN se mi líbí, protože je o generaci dál než většina ostatních MMOPRG. Dosud jsem hrál UO a skončil jsem s ním, protože mě prostě přestalo bavit. NWN jsem viděl jako takový přirozený postup v hraní her tohoto typu. Z těch několika českých serverů jsem si už před časem vybral Arkhalii, protože je nejblíž má představě o pořádném herním serveru.
I vytvořil jsem si postavu - hraničáře (za nic jinyho nehraju) a začal jsem trénovat. Zpočátku se mě samozřejmně všechno líbilo, nevýhody jsem pocítil až asi po týdnu hraní. Zarazilo mě například to, jak tvůrci světa nalinkovali kam se dá a nedá chodit. Mapa světa není kontinuální, ale je přesně ohraničená. Důležité místa jsou lineárně pospojovaná serii lokací, ze kterých se jen zřídkadky dá někam odbočit a jít jinam. Je definováno kam se dá a nedá a není moc jiných způsobů jak se dostat z jednoho místa na druhé... (malá volnost pohybu). Také jednotlivé lokace mě přišly docela zbytečně rozlehlé. Některé jsou "vpořádku" - působí příjemným útulným fantasy dojmem, ale některé jsou zbytečně příliš velké a prázdné... (přesně opačný dojem na mě udělal dungy, ty jsou naprosto brilantní.)
Také mě zarazilo, že ve hře nevidím nic moc jiného na práci než je zabíjení potvor a plnění questů, ke kerým je potřeba další zabíjení potvor. Nějak tam postrádám další možnosti co dělat. Například v UO mohl člověk hrát válečníka bouchače stejně jako crafta, který nemusí nic zabíjet a přitom je bohatší. Na NWN mě nějak chybí nezbytné rozmluvy s ostatními hráči, nenašel jsem takovou tu důležitost jednotivých povolání (v tomhle mi NWN hodně připomíná např.: Diablo. Tam jsou taky různá povolání, ale jediné čím se liší jsou jsou způsoby jak ostatním mostrům ubrají životy). Mám pocit, jako by všechna povolání byla "stejná" - zaměřená akorát tak na účinné zabíjení. Existuje vůbec nějaké povolání nebo vlastnost, která je potřeba a kterou bojové povolání mít nemohou (čili tuto nebojovou postavu potřebují)? Je v tomhle hra nějak diferencovaná? Mám namysli například zlodějovo vytváření mafiálnských sítí, vloupávání na speciální místa, kam se nikdo jiný než POŘÁDNÝ zloděj nedostane, hraničářské ochočování, výcvik a prodej zvířat, kouzelnické psaní svitků/míchání lektvarů které se nadají koupit, řemeslnická výroba předmětů jako jsou rare zbroje, zbraně, dekorace do domu kde bydlíte, šití oblečení a výroba bezcených ale hezkých ozdob, výroba lodí, stopování, ovládání hvozdů, chodecký meč, ochrana pocestných před živly přírody a pod...? Existují guildy a spolky, ve kterých bych mohl být členem a kterým bych mohl být prospěšný i jinak než bojem?
Tak nějak nevím, co jiného mohu dělat z penězma než si za ně koupit trochu lepší zboj a zbraň, případně nějaký amulet a pod... Také mám pocit, že se server "brání" skupinové hře. Je možné dostat se na 40. lvl, ale připadá me, že se nevyplatí, aby spolu byli ve skupince hráči s rozdílem 2lvl a víc. Vzhledem k tomu, že na Arkhalii hraje ve špičce max 12 lidí, je skutečně velmi těžké sehnat někohona stejném levlu. Mě se to povedlo za celou dobu jen jednou (zbytek času ve hře jsem se nudil a expil sám). Když jsem někoho oslovil aby se mnou někam šel, tak jsem nikdy nepochodil, protože rozdíl našich levlů byl 2 a víc a to prý prostě nemá smysl.

Vážně nechci, abyjste se na mě začali dívat jako na prudiče, který popisuje jenom chyby. Chci jen napsat můj postřeh o tom, jak na mě tahle hra zapůsobila (to je taky myslím jeden z důvodů proč existuje tahle rubrika). Věřím, že můj pohled může být ještě hodně zkreslený a neúplný. Třeba se v hodně věcech pletu a proto píšu sem, abych se zeptal zkušených hráčů, aby mě vysvětlili jak to vlastně funguje a co všechno mohu od budoucí hry čekat. Pokud se nepletu, třeba přispěju ke zlepšení...
Přiznám se, že by mě nebavilo hrát, kdybych se dozvěděl, že jediná dobrá volba buildu je něco málo z povolání co čarujou/sekají+léčí a zbytek pán smrti nebo učeň červeného draka (jiné kombinace postav skoro nejsou vidět)
Nebavilo by mě hrát za čistě bojovou postavu a chtěl bych nějak vyniknout i v nebojových aspektech "virtuálního života" (například to ochočování koní/zvířat).
Warren
Level 3
 
Příspěvky: 3
Registrován: 29 črc 2008 23:00
Bydliště: BRNO

Příspěvekod genar » 04 srp 2008 07:32

no to bude tim že todle je akcni server kde de vlastne jen o sbiraní výbavy a boj jestli chces hrat roli sve postavy nebo trebas delat nejake remeslo tak na to je tu trebas demona nebo treba dragon hammer( ten je nakej mrtvej)
tady se akorat beha po dungeonech do zblbnutí a až maj "vsichni vsechno ,,je wipe a co se týče povolani sou tu ak udelane dungy že se tu uplatni naplno jen par buildu a tech tu beha neuveritelne množstvi ( kler/bard/rdd, kler/bard/pm, bojovnik/wm/zlodej este par jich je mno hlavne se tu hraje s pm pac sou vsude dispeli delajici z klerika srace proto se do toho nacpe pmko aby mel +8 nedispelnutelne oc a mas tu nejcastejsi postavu (tot muj nazor ) nadavejte si jak chcete ale pravde se vyhnout nedá
Uživatelský avatar
genar
Level 20
 
Příspěvky: 112
Registrován: 21 čer 2008 23:00

Příspěvekod Rhodry » 04 srp 2008 08:37

je to fakt, to co si Warrene popsal na Ark chybí, ale taky to co si popsal jsou spíš věci které patří víc na RP server, což jak ti někteří lidé hodně rádi omlátí o hlavu Ark není... je fakt že hraničář (ale nejenom on) je v podstatě k ničemu.. jedině snad že bys z něho udělal nějakého ostřelovače v kombinaci s AA..
Rhodry Doombringer ... Nejvyšší kněz Temného Boha ve službách Stínové Legie..

Obrázek
Rhodry
Level 20
 
Příspěvky: 124
Registrován: 30 bře 2008 00:00

Příspěvekod Feiwill » 04 srp 2008 09:46

Taky mam pocit, ze jsi spis vysvetlil, co je na Ark tak pekne. :)

Ta diferencovanost, o ktere mluvis, tu neni. Maximalne jeste ta zamerena kouzelnicka povolani, ktera delaji hulky/svitky/lektvary. Ale i s takovou postavu lidi chodi do dungu. Na Ark by se zadny takovy system neuzivil (maly pocet hracu) - kdyby tu takova diferencovanost mela existovat, tak to bude teprve potlacovani hrani ve skupine, protoze kazdy hrac bude sam v jedne te oborove skupine. A mozna bude moct poskytnout sluzbu nekomu jinemu 1x za den (realny). NWN neni massive-multi jak UO.

S tim, ze nemuzes sehnat nikoho do party na 12. lvlu, si nelam hlavu. Ark neni o hrani na <40 lvl. Na tu 40 se driv nebo pozdeji dostanes a pak se teprv zacnes zapojovat do party vyprav. A s prvni 40kou uz budes mit podstatne lepsi predstavu o tom, jak dalsi char(y) vyexpit efektivneji (a seznamis se s lidima, kteri te treba budou buffovat, kdyz ne primo expit ve dvojici).

Ze jsou nektere buildy lepsi a jine horsi, je prirozeny dusledek D&D. NWN neni WOW, kde je vsecko zhruba stejne uzitecne (v porovnani s NWN) a tak to melo uz od zacatku byt. Tady existuji featy, ktere nejsou ani k RP, ani k boji, ani ke kouzleni a vyprodukuji neschopnou postavu. Ze se na Ark obvykle stavi variace asi na 15 kombinaci (zas tak hrozne, jak pise genar, to neni), je pak dusledkem toho, ze Ark je powergaming server, na kterem hralo/hraje relativne velke mnozstvi builderu, kteri za ty roky prozkoumali NWN horem+spodem a naucili se tahat nej maximum vysperkovanim urcitych kombinaci a zavrzenim jinych kombinaci. A predavali znalosti dal. Ten hranicar by sel treba na 2-4 vynikajici zpusoby (napr. epicky s WM na kosu jako ultimate dmg dealer, s monkem a WM na kamy+devast). Vsecko ostatni muze byt dobre, ano, ale umeli bychom z toho treba vyzdimat vic.

Pokud mas rad challenge, chces se naucit system NWN, mit moznost rychle expit + zkouset nove napady, prekonavat vyssi a vyssi prekazky a mas radost z pozorovani, jak se tvoje chary zlepsuji (ladenim buildu nebo lootenim lepsich a lepsich itemu), Ark je idealni misto.
Feiwill
Level 29
 
Příspěvky: 946
Registrován: 30 pro 2007 00:00
Bydliště: Morava

Příspěvekod Warren » 04 srp 2008 10:17

Myslim že chápu. Ja jsem to nepopisoval jako chyby, ale jako fakta. Je jasne že ne všechny severy jsou stejne a že každého může bavit něco jiného. Ja jsem rád, že jsem si rozšířil obzor, ale pravda je, že hrát jen kvůli zabíjení a stavění lepších a lepších buildů by mě dlouhodobě nebavilo. Každopádně děkuji za odpovědi:)
Warren
Level 3
 
Příspěvky: 3
Registrován: 29 črc 2008 23:00
Bydliště: BRNO

Příspěvekod genar » 04 srp 2008 15:47

a este demonu mas neco mezi timdle a rp což je asi nej a vcera sem tam koukal tam bylo skoro 50 lidi takže jesli chces to co si popsal že ti tu chybý tak demonku mas idealní místo
Uživatelský avatar
genar
Level 20
 
Příspěvky: 112
Registrován: 21 čer 2008 23:00

Příspěvekod nexfar » 04 srp 2008 16:40

No demona je striktne RP server kde je prave velke mnozstvy omezeni hlavne zamerenych na rp hru. Popravde ale hra tam je jiz velmi vzdalena puvodnimu konceptu NWN a diky svazanosti mi prijde ze neni jiz takova moznost tvorby postav, z meho pohledu ( hral jsem na vetsine ceskejch serveru ) nektera omezeni maji v RP celkem dobre opoctatneni ale mnohdy se stava ze diky omezenim je hra takrka nehratelna.
Uživatelský avatar
nexfar
Level 24
 
Příspěvky: 287
Registrován: 17 pro 2007 00:00
Bydliště: Sidlo rodu Nexfar

Příspěvekod Rhodry » 04 srp 2008 16:46

no na demoně sem byl asi tak 20 minut, a vůbec mně ten svět nechyt.. nevím proč, ale prostě to bylo až moc nudné.. z těch pár zabitých příšer sem měl dost málo xp a byl dost problém je zabít :)
Rhodry Doombringer ... Nejvyšší kněz Temného Boha ve službách Stínové Legie..

Obrázek
Rhodry
Level 20
 
Příspěvky: 124
Registrován: 30 bře 2008 00:00

Příspěvekod genar » 04 srp 2008 16:57

jo je to tam taky o hře na nižšim než max lvl ne jak t že si max lvl za 3 dny s pomoci
jinac demona aomezeni je to nejstarsi server momentalně nejoblibenejši a když sem tam hral nijak my třeba odstraneni devastu a kam nevadilo ani ten max lvl 30 neprijde my to omezujici jen jine proste pvp nekonci prvni ranou jak mnhody tady npc nelehaji hned na devast a neni tak lehke naexpit
jinac na demoně na rp nikdo netrvá a mužeš psat trebas smaili proste mužeš hrat rp ale mužeš nanej taky totalne srat jinac demonka se my zda bliž puvodnimu zameru nwn a odstraneni devastu oživuje i jine povolani
mno a dungy tam nejsou delane stylem jak tu že do dungu je mlatic + zed pripadne za nima klerik pac to je blbost kera v nwn puvodne nebyla zamyšlena:)
Uživatelský avatar
genar
Level 20
 
Příspěvky: 112
Registrován: 21 čer 2008 23:00

Příspěvekod nexfar » 04 srp 2008 16:57

Hlavni pednost arkhalie je ze clovek dosahne plne sily ( 40 lvl ) celkem snadno a pote se muze vylepsovat ve vybave, delat si vyce posav najednou ( tj neni vazan jen na jednu milovanou pred wipe tu byl prumer kolem 10-20 postav na 40 lvl ). Muzu si udelat nekolik buildu na looteni , dalsi na PVP a pripadne neco na RP.
Uživatelský avatar
nexfar
Level 24
 
Příspěvky: 287
Registrován: 17 pro 2007 00:00
Bydliště: Sidlo rodu Nexfar

Příspěvekod genar » 04 srp 2008 16:59

Rhodry píše:no na demoně sem byl asi tak 20 minut, a vůbec mně ten svět nechyt.. nevím proč, ale prostě to bylo až moc nudné.. z těch pár zabitých příšer sem měl dost málo xp a byl dost problém je zabít :)

njn neni to o tom že si hned max lvl jak tu ale i o hře na jednotlivých lvl což tady neni možne upřimne arkh jde od jednoho wipe k druhemu pac 40 je clovek hned výbavu si mezi postavama prehazuje jak je mu libo a pozdej proste maj vsichni vsechno na demone sou itemy neprenosne mezi postavama a tim padem si udelas new postavu a jedes odznova ne že ju mas zas za 3 dny 40 prehodis itemy a nemas do ceho rýpnout
Uživatelský avatar
genar
Level 20
 
Příspěvky: 112
Registrován: 21 čer 2008 23:00

Příspěvekod genar » 04 srp 2008 17:03

a kdyby byla demona tak strašně omezovala hrace a jim by to vadilo tak by nebyla demona uplne jina kategorie než arkh koukni na pocet hracu tu a tam kolikrat jejich tam vic 5x? 10x? proste vetsine se to nezná jako omezovani ale jako vítana zmena a tem par co to nevyhovuje sou tu no
kdyby to bylo takove jak popisujes by na demone naopak nebyl nikdo
Uživatelský avatar
genar
Level 20
 
Příspěvky: 112
Registrován: 21 čer 2008 23:00

Příspěvekod nexfar » 04 srp 2008 17:14

proto je psano z meho pohledu, kazdemu vyhovuje neco jineho proto je dobre, ze vsechny servery nejsou identicke. Demona se ubrala smerem zmen a omezeni, arkhalia zustava v konceptech puvodniho NWN. Je jiz pak otazkou kolik hracu cemu da prednost ale je dobre ze je tu ta moznost volby. Ja osobne preferuji radeji puvodni koncept.
Pak s tim ze dosahnes vse to tak horko nevidim i po asi 4 letech s 15 postavami jsem dohromady nemel vybavu co by uz nesla vylepsit. A popravde neznam nikoho kdo by mel uplne vse. Jedine co se da rict ze po nejake dobe dosahnes obstojne vybavy se kterou jsi jiz spokojen a pak uz nastupuje faze kdy schanis dalsi itemy proto aby jsi nemusel stale neco prehazovat. A i kdyby jsem mel uz uplne vse tak staleje pro mne jako zapbava to ze si nejaky dung muzu s nekym dalsim zajit.
Uživatelský avatar
nexfar
Level 24
 
Příspěvky: 287
Registrován: 17 pro 2007 00:00
Bydliště: Sidlo rodu Nexfar

Příspěvekod Radas » 04 srp 2008 18:05

jak rika nex :o (nejakej ten cas tu taky jsem a da se rict ze ja si svou predwipovou postavu namaxl jak to slo.. v podstate me chybely uz jen 2 bezvýznamný itemy, jeden z X mejch uber itemu http://www.arkhalia.cz/modules.php?name ... fullsize=1 ) ke kraftu - ono dost tezky najit nejhur udelat kraft kterej by k necemu byl pokud chces nechat loot na 1. miste
Uživatelský avatar
Radas
Level 23
 
Příspěvky: 220
Registrován: 12 led 2008 00:00
Bydliště: Da"Lhagova komnata

Příspěvekod Radas » 04 srp 2008 18:07

k tem buildum, imho: jsou tu vybrane typy kvuli tomu ze v 99% muzes kdekoliv restnout :P
Uživatelský avatar
Radas
Level 23
 
Příspěvky: 220
Registrován: 12 led 2008 00:00
Bydliště: Da"Lhagova komnata

Další

Zpět na Návrhy a otázky na hráče

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků