Stránka 1 z 3

12.2. nelze se pripojit do hry

PříspěvekNapsal: 12 úno 2011 20:05
od peta_84
po vyberu postavy hra vyhodi error "You have been booted"

PříspěvekNapsal: 12 úno 2011 22:38
od Zeus
restartnul jsem tak by to melo byt ok...

PříspěvekNapsal: 13 úno 2011 09:31
od Yorton
jojo..taky sem to chtěl napsat...

PříspěvekNapsal: 13 úno 2011 10:25
od ShaDoOoW
no mě to teda furt vyhazuje a to i teď, není něco s databází?

PříspěvekNapsal: 13 úno 2011 11:18
od Zeus
Hmm na toto vždy pomohl reboot, mnu dal jsem ho ted tedy znova jestli to najede ok...

PříspěvekNapsal: 13 úno 2011 15:30
od ShaDoOoW
tak už ok

PříspěvekNapsal: 13 úno 2011 19:47
od Feiwill
Ajo, uz to vidim, opet se zacina projevovat ten bug, ze to prestane prijimat lidi pote, co se nekolik hodin nikdo nelogl. Davam si na TODO-list debugovat ten skript, kterej toto hlida a ma po 4 hodinach neaktivity restartovat nwn. On to tedka hlida ... jenom nekdy. :)

PříspěvekNapsal: 13 úno 2011 22:06
od Feiwill
Toz jsem to udelal rovnou. Skript by mel byt debuglej a vzdycky po 4 hodinach bez aktivity ve hre restartnout nwn. Pokud muzeme povolit vic nez 4 hodiny, pisnete. Nevim, jakej ten interval v nwn presne je.

PříspěvekNapsal: 17 úno 2011 21:09
od ShaDoOoW
Chtělo by to najít opravdovou příčinu, aby byl každý den restart je fakt naprd...

PříspěvekNapsal: 18 úno 2011 16:43
od Feiwill
Pokud to zjistíš, dostaneš nobelovku. :) Jako už několikrát v historii jsem prošmejdil Google, ale nevidím ani ň, jak to řešit. Ale co mě napadlo, a dřív ne, je takovýhle (krkolomný, ale přece) řešení: uspávat ten proces NWNka na úrovni operačního systému, když se ve hře nic neděje po dobu, řekněme, jedné hodiny. A pak ten proces probouzet, když se někdo pokusí po síti přistoupit na port 5121. Ta anabáze všimnutí si přístupu na 5121 + probuzení procesu by ovšem nějakou mikrochvilku trvala. Takže by onen první pokus o přístup k 5121 žadateli (možná, někdy) vrátil info, že tam žádný NWN nejede. Až napodruhé (po uplynutí nějaké té mikrochvilky) by šlo k NWN normálně přistoupit.

Má to pár háčků.
* Vím cca, jak bych to v systému programoval, ale nikdy jsem to nedělal, takže bych si na to musel najít delší dobu, což by nebylo v brzké době.
* NWNko si po probuzení může tak jako tak zjistit, že od doby poslední aktivity nějakého hráče ve hře už uplynulo víc než XY hodin, a tak jako tak prostě zase začít odmítat hráče. Toto by šlo samozřejmě nasucho ověřit předem.
* Někdy by nefungovala notifikace stavu obsazenosti serveru, která (předpokládám) se zeptá na stav jenom jednou.
* Když bysme se chtěli lognout, museli bysme prostě vědět, že ta Arkhalia, která se tváří jako offline, možná ve skutečnosti offline není a je jenom potřeba pokusit se k ní přistoupit znovu. Což by u nových hráčů mohlo způsobit jisté rozpaky a dotazy.

Co vy na to? Mám si to vůbec dávat na TODO list?

PříspěvekNapsal: 18 úno 2011 23:09
od peta_84
tim si podle nadelas vic problemu nez uzitku. a podle me stejne nwn zjistuje tu dobu z hodin systemu a uspani procesu ti potom stejne nepomuze.

PříspěvekNapsal: 19 úno 2011 00:24
od ShaDoOoW
mě se teda nějak nezdá, že by šlo o chybu NWN

jednak jsem o tom nikdy neslyšel a to mám docela dost kontaktů po adminech NWN serverů, druhak jde o to, jak se to chová

NWN klient normálně arkhalii ukáže a normálně nechá hráče si vybrat postavičku a lognout, jenže pak to hráče vykopne s hláškou Yo have been booted. Což znamená, že se někde v modulu (velmi pravděpodobně OnClientEnter) použila funkce BootPC.

Takže bych spíš řekl, že selhává databáze nebo něco, protože jak vím, při přihlášení hráče na arkhalii se ověřuje jeho cd klíč s cd klíčem uloženým v databázi. Pokud se jeden nerovná druhému, hráče to vyhodí ze hry.

No a když by byl nějaký problém s databází tak se stane to že se ověřuje
rovná se hráčův CD klíč ("CCDDEEFF") uloženému cdklíči v databázi (chyba- > "") -> ne nerovná...

PříspěvekNapsal: 19 úno 2011 14:32
od Feiwill
Ten problem existuje odjakziva (aspon co ja adminuju) a tabulka s klicema byla vzdycky v pohode. V tabulce s loginama/logoutama taky neni zadnej pokus o login, kterej by nekdo v inkriminovanou dobu provedl (koukal jsem na situaci predevcirem), nebo kterej by aspon nebyl sparovanej s logoutem.

BTW ale diky za nasmerovani pozornosti na kontrolu databaze - prekontroloval jsem vsechny tabulky v databazi a zjistil, ze se nam nekdy v nedavne dobe corruptnula tabulka s logem. :) (Ale to vliv evidentne nema.)

PříspěvekNapsal: 22 úno 2011 14:11
od Feiwill
Este me napadla jedna malickost - ptat se kazdou hodinu serveru aspon na status. Treba mu to bude stacit, i kdyz tomu neverim. Vim, ze se kazdou hodinu na neco pta neverwinter.cz, ale nevim, jaky dotaz konkretne posila. Treba je ten muj jiny, komplexnejsi. Videl jsem jich par ruznych; evidentne se lze zeptat ruznymi zpusoby na ruzne udaje.

No nic, ale v zasade si pockame, kdy zase nasadime autorestart.:) Ale btw zatim mame posledni restart z nedele - kdyby to tak vychazelo v prumeru aspon na dva-tri dny bez restartu, tak by to myslim bylo spis prospesne.

PříspěvekNapsal: 22 úno 2011 14:17
od Feiwill
Jo jeste - tusite nekdo, jestli (a kde) se da dostat k protokolu NWN? Aspon te casti, ktera umozni lognout postavu do hry. Nepodarilo se mi vygooglit nic, ale moc jsem tomu pravda nedal. Do reverzovani toho protokolu rucne se poustet nehodlam z casovych duvodu. Nebo aspon ne ted.