Opet vykopavani a nevpousteni hracu

Výpadky, restarty, hardware serveru, ...

Opet vykopavani a nevpousteni hracu

Příspěvekod Feiwill » 17 bře 2011 22:45

Dneska se ozval Ferda s tim, ze ho server odmita pustit do hry s tim, ze klic je pouzivan. Kdyz si klic zmeni, hra se dokonce jevi offline. Overil jsem, ze neni zadny problem s webem; menene klice v databazi jsou. Klic byl i spravne nastaven u Ferdy doma v jeho nwn. Nicmene na serveru v logu hra hlasila, ze klientsky klic je porad ten stary (pred zmenou). Az po restartu si hra vsimla toho, ze klient ma novy klic a pustila ho do hry. Tento incident s nepoustenim se pry tento tyden uz ponekolikate opakuje.

Zjistil jsem, ze to, co Ferdu vyhazuje, je netoverride - knihovna, kterou jsme nasadili kvuli zamezeni lognuti vic acc z jedne IP. Z nejakeho duvodu se od nedavna chova divne. Nejspis se jedna o kolizi s necim, co je v 1.70 nebo necem, co se nedavno noveho objevilo, protoze celou dobu netoverride zadnou neplechu nedelal. Prosim Ferdu o info, odkdy problem existuje a jestli vnejsi projevy popisuju dobre. Jenom dodam, ze v poslednich dnech byl restart kazdy den.

Aby to nebylo cele tak kuriozni, chvili po zminenem restartu se ozval Dilvish s uplne stejnym problemem a dalsi restart mu opet pomohl. Tentokrat jsem ale vyradil netoverride z provozu, aby se dalo zatim nerusene hrat.

Shadow/Ice> prosim o revizi toho, co se nedavno menilo a co souvisi s interni evidenci lognutych hracu, klicu atd. v bezici hre.
Feiwill
Level 29
 
Příspěvky: 946
Registrován: 30 pro 2007 00:00
Bydliště: Morava

Re: Opet vykopavani a nevpousteni hracu

Příspěvekod ShaDoOoW » 18 bře 2011 05:50

Feiwill píše:Shadow/Ice> prosim o revizi toho, co se nedavno menilo a co souvisi s interni evidenci lognutych hracu, klicu atd. v bezici hre.

Hmmm, nevím o ničem.

Patch 1.70 nemění žádné spustitelné soubory ani knihovny, pouze data uvnitř základních herních souborů.

Co se tamté opravy vykopávání hráčů týče tak každých 100 minut se z nwn spustí jeden jednoduchý SELECT to databáze. Tím by to taky být nemělo.

A nic víc se pokud vím neměnilo... Chce to víc informací.
Valeria Swift - nejlepší lučištnice všech dob

http://gt.neverwinter.cz/loot - Moje soukromá databáze lootu na arkhalii.
Uživatelský avatar
ShaDoOoW
Level 32
 
Příspěvky: 1691
Registrován: 01 črc 2008 23:00

Příspěvekod ShaDoOoW » 18 bře 2011 09:01

OK, Fei mrkni sem. Zdá se, že podobné problémy s tímto pluginem měl v minulosti i někdo jiný (weldieran). Mimochodem kdy se ten plugin nasadil? Od jisté doby je přihlašování na arkhalii dost pomalé, dřív když jsem kliknul na arkh okamžitě mě to pustilo, od jisté doby ale, když kliknu tak mi to okýnko přihlašování chvíli stojí.

Každopádně, chce to projít ten log z toho pluginu.
Valeria Swift - nejlepší lučištnice všech dob

http://gt.neverwinter.cz/loot - Moje soukromá databáze lootu na arkhalii.
Uživatelský avatar
ShaDoOoW
Level 32
 
Příspěvky: 1691
Registrován: 01 črc 2008 23:00

Příspěvekod Feiwill » 18 bře 2011 14:23

Precetl jsem ten thread cely, ale je to bud takove obecne, nebo to neni stejny problem, jako mame my. Reseni tam kazdopadne neni. Netoverride jsme nasadili nekdy loni v dubnu. Fungoval celou dobu vicemene dobre - to zpozdeni pri lognuti je neprijemne, ale je to asi dane tim zpozdenim z rozhodovani o propusteni/nepropusteni. Taky melo nwn divne predstavy o poctu hracu (obvykle log ukazoval vic lidi, nez skutecne bylo online), ale klienti videli pocet dobre. Az pred nekolika dny zacal nejaky novy problem takoveho typu, ze hraci nemuzou do hry.

Nedokazu presne rict, co se deje spatne. Nekde se zda, ze se nereleasuji adresy/klice pri odlogu. Jindy se zda, ze se pripouta adresa/klic, ale stejne neni hrac vpusten.

[2011-03-17 17:55:07] bound address 1.2.3.4:5120 to Waylander (ABCDEFGH) [v20]
[2011-03-17 17:55:37] bound address 1.2.3.4:5120 to Waylander (ABCDEFGH) [v20]
[2011-03-17 17:59:32] bound address 5.6.7.8:5120 to Krahujec (IJKLMNOP) [v20]
[2011-03-17 18:02:31] releasing address 5.6.7.8:5120 from IJKLMNOP
[2011-03-17 18:12:53] rejected double lan login from 1.2.3.4:5120 by Waylander (QRSTUVWX) [v20]
^^ Toto je spatne - Waylander uz predtim samozrejme odlogl; nedoslo k release bindu z 17:55:37.
[2011-03-17 18:14:04] rejected double lan login from 1.2.3.4:5120 by Waylander (QRSTUVWX) [v20]
[2011-03-17 18:17:39] rejected double lan login from 1.2.3.4:5120 by Waylander (QRSTUVWX) [v20]
[2011-03-17 18:18:39] releasing address 9.10.11.12:12875 from YZABCDEF
[2011-03-17 18:18:55] bound address 9.10.11.12:12875 to Dilvish_2 (YZABCDEF) [v20]
[2011-03-17 18:20:28] rejected double lan login from 1.2.3.4:5120 by Ferda (QRSTUVWX) [v20]
^^ Waylander to zkousi s jinym acc. V normalnim logu nwn vubec neni ani zminka o pokus o lognuti.
[2011-03-17 18:56:11] rejected double lan login from 1.2.3.4:5120 by Waylander (QRSTUVWX) [v20]
[2011-03-17 19:11:42] bound address 13.14.15.16:5123 to Feiwill (GHIJKLMN) [v20]
[2011-03-17 19:11:47] bound address 13.14.15.16:5123 to Feiwill (GHIJKLMN) [v20]
--------- Restart serveru.
[2011-03-17 19:15:13] resolving nwmaster.bioware.com
[2011-03-17 19:15:18] resolving podnozka
[2011-03-17 19:15:18] resolving nwn.master.gamespy.com
[2011-03-17 19:17:58] bound address 1.2.3.4:5120 to Waylander (QRSTUVWX) [v20]
^^ Waylander se uspesne logl.
[2011-03-17 19:19:46] bound address 9.10.11.12:12875 to Dilvish_2 (YZABCDEF) [v20]
[2011-03-17 19:19:50] bound address 9.10.11.12:12875 to Dilvish_2 (YZABCDEF) [v20]
[2011-03-17 19:19:53] bound address 9.10.11.12:12875 to Dilvish_2 (YZABCDEF) [v20]
[2011-03-17 19:20:01] bound address 9.10.11.12:12875 to Dilvish_2 (YZABCDEF) [v20]
[2011-03-17 19:20:49] resolving nwmaster.bioware.com
[2011-03-17 19:20:49] resolving nwn.master.gamespy.com
[2011-03-17 19:21:23] bound address 9.10.11.12:12875 to Dilvish_2 (YZABCDEF) [v20]
[2011-03-17 19:21:35] bound address 9.10.11.12:12875 to Dilvish_2 (YZABCDEF) [v20]
^^ Ale zase se nelogl Dilvish. V logu je jenom opakovany zaznam o pokusu o pripojeni, ale k pripojeni nedojde. Hra hlasi, ze klic je pouzivan, coz je nesmysl.
[2011-03-17 19:21:55] bound address 17.18.19.20:5120 to Replicator (OPQRSTUV) [v20]
[2011-03-17 19:22:26] releasing address 17.18.19.20:5120 from OPQRSTUV
[2011-03-17 19:26:19] resolving nwmaster.bioware.com
[2011-03-17 19:26:19] resolving nwn.master.gamespy.com
[2011-03-17 19:31:31] rejected double lan login from 9.10.11.12:12875 by Dilvish_2 (WXYZABCD) [v20]
[2011-03-17 19:31:48] rejected double lan login from 9.10.11.12:12875 by Dilvish_2 (WXYZABCD) [v20]
^^ Tyto pokusy uz ani v normalnim logu nwn nejsou.

V netoverride se nezmenilo nic, ale v tech nekolika poslednich dnech, co to Ferda pozoruje, se menilo hodne ostatnich veci. Nezmenilo se tam neco, co muze mast netoverride z nejakeho duvodu?
Feiwill
Level 29
 
Příspěvky: 946
Registrován: 30 pro 2007 00:00
Bydliště: Morava

Příspěvekod Feiwill » 18 bře 2011 14:57

Aha, tak kecam. I kdyz tedka netoverride nejede, dejou se tam divne veci s tim poctem prihlasenych hracu. Toto je ze standardniho logu:

[Fri Mar 18 02:31:47] peta_84 Left as a Player (2 players left)
[Fri Mar 18 02:31:47] peta_84 - Amion: Spell status saved.
[Fri Mar 18 02:58:34] Dilvish_2 Left as a Player (1 players left)
[Fri Mar 18 02:58:34] Dilvish_2 - Vrog: No remaining spell to save.
Connection Attempt made by Dilvish_2 (XYXYXYXY)
[Fri Mar 18 02:58:45] Dilvish_2 (XYXYXYXY) Joined as Player 2
Connection Attempt made by Dilvish_2 (XYXYXYXY)
[Fri Mar 18 02:58:50] Dilvish_2 (XYXYXYXY) Joined as Player 3
Connection Attempt made by Dilvish_2 (XYXYXYXY)
[Fri Mar 18 02:58:56] Dilvish_2 (XYXYXYXY) Joined as Player 4
Connection Attempt made by Dilvish_2 (XYXYXYXY)
[Fri Mar 18 02:59:01] Dilvish_2 (XYXYXYXY) Joined as Player 5

... a obdobnym zpusobem dle logu ted mame 27 hracu. :) Vzdycky ten narust zpusobil, zda se, Dilvish opakovanymi pokusy se lognout.
Feiwill
Level 29
 
Příspěvky: 946
Registrován: 30 pro 2007 00:00
Bydliště: Morava

Příspěvekod ShaDoOoW » 18 bře 2011 15:27

No to že to hlásí že cdklíč je používán se může stát v případě, že se hráč přihlášuje na server, serveru to trvá a on to přihlašování zruší. V určité chvíli se stane to, že v nwserveru ten hráč je pořád napsaný a server ho sám odstraní až po 5 minutách. No ale tohle "propuštění" se asi na arkhalii neděje? Nevím, je to divné.

Jinak nechci tvrdit, že to ten můj patch na 100% nemůže způsobit, ale je to velmi nepravděpodobné, jak jsem říkal patch mění jen herní data ve složce data, exáče ani knihovny nemění.

//btw ty cdklíče a myslím že ani ip přepisovat nemusíš, oni je mají stejně cracklé a tohle je tzv. public cd key, neměl by jít zneužít a ip je taky dost veřejná informace...
Valeria Swift - nejlepší lučištnice všech dob

http://gt.neverwinter.cz/loot - Moje soukromá databáze lootu na arkhalii.
Uživatelský avatar
ShaDoOoW
Level 32
 
Příspěvky: 1691
Registrován: 01 črc 2008 23:00

Příspěvekod Feiwill » 18 bře 2011 16:42

Nemění exáče/knihovny, tomu rozumím, ale jestli třeba nějak sám o sobě nemění zpracovávání přihlašování, zpracovávání přihlášených lidí nebo něco takle. Nevím, co všechno je v NWN neovlivnitelně zadrátované napevno a co se dá měnit ve všech těch různých add-onech.

Je fakt, že to nekorektní počítání počtu lognutých lidí existuje už neznámou delší dobu. Možná se k tomu teď něco přidalo a v důsledku se v tom vzniklém nestandardním chování netoverride není schopno zorientovat. Nedaří se mně zběžně nic vygooglit, ale přiznávám, že moc času tomu fakt nevěnuju pro jiné okolnosti.
Feiwill
Level 29
 
Příspěvky: 946
Registrován: 30 pro 2007 00:00
Bydliště: Morava

Příspěvekod ShaDoOoW » 18 bře 2011 17:10

Feiwill píše:Nemění exáče/knihovny, tomu rozumím, ale jestli třeba nějak sám o sobě nemění zpracovávání přihlašování, zpracovávání přihlášených lidí nebo něco takle. Nevím, co všechno je v NWN neovlivnitelně zadrátované napevno a co se dá měnit ve všech těch různých add-onech.
ee to je hardcoded, v tom patchi opravdu není nic tak "systémového", jediné co by mohlo být problém je samotný způsob toho zpracování, že ty data jsou v novém BIF souboru a přidány k x2patch.key, ale to by se muselo projevit i v singlu nebo tak, jako je to novinka ale používá to už víc lidí a nikdo neměl problémy
Valeria Swift - nejlepší lučištnice všech dob

http://gt.neverwinter.cz/loot - Moje soukromá databáze lootu na arkhalii.
Uživatelský avatar
ShaDoOoW
Level 32
 
Příspěvky: 1691
Registrován: 01 črc 2008 23:00

Příspěvekod Zeus » 19 bře 2011 14:15

Jen chci potvrdit že i přesto že jsem k serveru na lan tak to přihlašování opravdu ted trvá podstatně déle než kdykoli předtím, pokud tato informace k nečemu pomůže :wink:
Uživatelský avatar
Zeus
Level 23
 
Příspěvky: 202
Registrován: 10 pro 2007 00:00
Bydliště: Zeusova Tvrz

Příspěvekod Feiwill » 20 bře 2011 12:57

Po dohode se Shadowem jsem teda deaktivoval 1.70 a zapnul zase netoverride, aby se videlo, jestli problem byl skutecne v kolizi 1.70<->netoverride. Nechame to chvili jet a cca za tyden uvidime.
Feiwill
Level 29
 
Příspěvky: 946
Registrován: 30 pro 2007 00:00
Bydliště: Morava

Re: Opet vykopavani a nevpousteni hracu

Příspěvekod ShaDoOoW » 20 bře 2011 14:26

Feiwill píše:Shadow/Ice> prosim o revizi toho, co se nedavno menilo a co souvisi s interni evidenci lognutych hracu, klicu atd. v bezici hre.
Ještě mě napadlo, že to co se změnilo nemuselo být na serveru.

Ok takže ferdis se nemohl lognout, takže si vygeneroval nový. A pak měl stejný problém Dilvish?

Co se změnilo teda u těchto dvou hráčů, že se naráz nemohli lognout (ten první pokud kdy to psalo klíč je používán)?

Jak se to vůbec děje, že to někomu hlásí že klíč už je používán? Já s tím jako majitel 3 originálek opravdu problémy nemívám.
Valeria Swift - nejlepší lučištnice všech dob

http://gt.neverwinter.cz/loot - Moje soukromá databáze lootu na arkhalii.
Uživatelský avatar
ShaDoOoW
Level 32
 
Příspěvky: 1691
Registrován: 01 črc 2008 23:00

Příspěvekod Feiwill » 20 bře 2011 14:42

Jo, ale ke kolizi klicu nedoslo; kontroloval jsem to. Ja to cele neumim vysvetlit, to po me chces moc. Protoze v tom nevidim logiku (ktera v tom urcite je, ale chybi mne znalosti o vnitrnostech veci). Ferdis asi puvodne mel nejakej klic, se kterym se logl. Pak se jednou odlogl, ale nasledne uz se nelogl ("tvuj klic je pouzivan"), patrne z iniciativy netoverride. Samozrejme to neslo ani s jinym klicem. Dilvishuv pripad muze byt jeste komplikovanej tim, ze ma pry doma hodne naladovy pripojeni k netu, v dusledku cehoz mu nekdy ping lita do astronomickejch hodnot. To by mohlo mit za pricinu to, ze je v logu Xkrat rychle za sebou jeho pokus se lognout - a mozna i skutecny lognuti (jakoby do obrazovky s postavama, kterou on ale nevidi, protoze data od serveru zpet k nemu nedorazi), ale bez odlogu.

Nicmene chovani nwn klientu hracu bylo uplne stejny i driv, ale nikdy pred cca tydnem a driv nikdo zadny potize nehlasil. OK, obcas momentove vypadl net, no tak se to pripojeni zkusilo navickrat a nakonec to vyslo. V logu si hra myslela, ze se loglo 10 neexistujicich lidi, ale hrac se dostal do hry; netoverride pritom bezel.
Feiwill
Level 29
 
Příspěvky: 946
Registrován: 30 pro 2007 00:00
Bydliště: Morava

Příspěvekod Dilvish » 20 bře 2011 15:20

Ok, tak ať jsou informace úplné. Opravdu mám potíže s připojením – připojuji se stabilně ze dvou různých míst, no u sebe na bytě mám net hodně mizerný, což způsobuje bohůmžal různé nepříjemnosti. Občas mi net vypadne, občas neúnosně laguje, občas se kvůli pingu připojím až na pátý pokus... Tohle jsou závady na mé straně, ne jejich odstranění se pracuje, doufám, že už brzy budu mít zařízený kloudný net.

Ale přesto, problém s klíčem a odmítnutím připojení byl jiný a pro mě úplně nový. Normálně jsem hrál asi půl dne, pak jsem odstavil postavičku afk a šel něco udělat v kuchyni, když jsem se vrátil, byl jsem odpojen a nwn hlásilo "booted" nebo tak nějak (z češtiny si to pamatuji jako "zaveden"). Podle všeho proběhl zrovna restart, když jsem byl afk... Pokrčil jsem rameny a pokusil se připojit – hned napoprvé na mě vyskočilo cdkye je používán. Přišlo mi to divné, ale jelikož mám nwn ze score, používám k němu různé pirátské klíče, změnil jsem si tedy klíč a zkusil se znova připojit. S novým klíčem mi to házelo chybu server neodpovídá (timeout), přestože se server tvářil, že jede a dokonce jsou tam nějací hráči. Řekl jsem si, žemůže být chyba na mé straně, tak jsem zkoušel vypnout firewall, restart... Pokařád timeout.
Sbalil jsem noťas a odešel jsem zkusit se připojit jinam, na bezpečně stabilní připojení. Ovšem i na nové ip s krásným pingem mi to hlásilo timeout – teprve v tuto chvíli jsem začal otravovat Feie na icq. Ten vypl knihovnu, restartoval server, a z mého pohledu se všechno zase rozběhalo.

(Vůbec tomu nerozumím, ale je pravda, že se mi tahle komplikace objevila krátce po nainstalováni comunity patche. Krátce = v rozmezí jednoho restartu, nejsem si jistý, ale mohlo to být cca během 30 hodin.)
Uživatelský avatar
Dilvish
Level 4
 
Příspěvky: 4
Registrován: 09 led 2011 00:00

Příspěvekod Feiwill » 21 bře 2011 00:32

Tak jsme dlouho nečekali. :)
Ferdis (20.03.2011 23:42)
Ahoj, tak mam zas problém, můj CD key je používán

A co bylo tou dobou v logu netoverride?
Kód: Vybrat vše
[2011-03-20 23:40:46] bound address 1.2.3.4:5120 to Waylander (XYXYXYXY) [v20]

... a potom už ani slovo o jeho acc, IP nebo klíči. Ani při opakovaných pokusech o lognutí.
A ve standardnim logu?
Kód: Vybrat vše
[Sun Mar 20 23:40:19] Kopcový obr Died
Connection Attempt made by Waylander (XYXYXYXY)
[Sun Mar 20 23:40:54] Horský obr Died

... toť vše, pak ticho po pěšině.

Jak se to jevilo z pohledu nwn klienta, je vidět ve Ferdově výpovědi nahoře. Ne, fakt tomu nerozumím. Ale empiricky víme, že je to otázka posledního týdne až dvou. Dneska ve čtyři ráno se tam vrátí 1.70, vypne se netoverride a restartne se server.
Feiwill
Level 29
 
Příspěvky: 946
Registrován: 30 pro 2007 00:00
Bydliště: Morava

Příspěvekod Feiwill » 21 bře 2011 00:39

Shadow> Opravdu (jakoze fakt) byl ten community patch zcela odstranen z provozu jen tou zamenou xp2patch.key?
Feiwill
Level 29
 
Příspěvky: 946
Registrován: 30 pro 2007 00:00
Bydliště: Morava

Další

Zpět na Herní server

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron