Klasický, univerzální build; s touto postavou můžete prakticky kamkoliv, sólo to dá všecko a do party se hodí minimálně jako skvělý léčitel. Akorát jsem ho postavil trochu jinak, tak abych získal +1AC oproti klasice 32/33klerik/bojovník/mnich se stejným AB. Více klerika má svoje výhody, nepřijdou mi nicméně až zas tak podstatné, počet kouzel se nemění naopak u tohoto buildu je vyšší kvůli vyšší moudrosti, má to horší SR a průraznost kouzel, ale 29 je prakticky všude dostatečné. Navíc to se dá navýšit přes LL. Taky to stavím na kuši, ikdyž to lze jednoduše změnit - vlastně je jinak jen 1feat.
Výhody kuše:
1) má lepší rozsah kritického zásahu, samo o sobě nic moc ale se setnutím je to sakra výhoda
2) kuše mají lepší neslotovky, lehká kuše má rubínovku s nej dmg, těžká zase kuši krve, která má haste což se může hodit pro nováčka, který nemá equip, stejně tak se líp skládají slotovky
3) jsou pro ně lepší rukavice, lze sehnat rukavice co dávají hned 4 bonus featy pro kušiníka - míření, rychlé nabíjení, zaměření a vylepšený kritik, zaměření se stejně musí vzít ale 3 featy na tom ušetřit lze (viz. variace)
4) vyšší základní zranění
Nevýhody kuše:
1) jen x2 kritický násóbitel, nicméně vyjde nastejno jak u luku protože se krituje častěji
2) nelze použít rychlou střelbu - ta stejně není zadarmo -2na všechny útoky a musí se furt naklíkávat což je opruz
3) kuše nemají "skládané" verze a musí se do nich přidat stín. amulet silný - to ale dnes není problém
Rasa: Člověk
Staty: 14/14/12/12/16/8 (síla/obratnost/odolnost/inteligence/moudrost/charisma), 14/14/12/12/36/8 koncové
Přesvědčení: jakékoliv
AB: 68 (full boost)
AC: 76 (bez magie v +7výbavě)
zbraň: lehká/těžká kuše; nemám přesně spočítané co je lepší jestli rubínovka nebo těžká slotová kuše s gemy, osobně pokud bych to chtěl jako univerzální postavu zvolil bych slotovku
1 Klerik (1) - Prodloužení kouzla, Houževnatost, domény: klam, válka/magie*, 1zámky/pasti, 4 soustředění (soustředění cpěte každý lvl klerika)
2 Klerik (2)
3 Klerik (3) - Míření
4 Klerik (4) - +1 moudrost
5 Klerik (5)
6 Klerik (6) - Zen střelba
7 Klerik (7)
8 Klerik (8 ) - +1 moudrost
9 Klerik (9) - Rychlé nabíjení**
10 Klerik (10)
11 Klerik (11)
12 Klerik (12) - Vylepšený kritický, +1 moudrost
13 Klerik (13)
14 Klerik (14)
15 Klerik (15) - Tiché kouzlo
16 Klerik (16) - +1 moudrost
17 Bojovník (1) - Cílený zásah
18 Bojovník (2) - Boj poslepu, Zaměření na zbraň
19 Bojovník (3)
20 Bojovník (4) - Specializace na zbraň, +1 moudrost
21 Klerik (17) - Ohromná moudrost I
22 Klerik (18 )
23 Klerik (19)
24 Klerik (20) - Ohromná moudrost II, +1 moudrost
25 Klerik (21)
26 Klerik (22)
27 Klerik (23) - Ohromná moudrost III, Ohromná moudrost IV
28 Klerik (24) - +1 moudrost
29 Klerik (25)
30 Klerik (26) - Ohromná moudrost V, Ohromná moudrost VI
31 Klerik (27)
32 Klerik (28 ) - +1 moudrost
33 Bojovník (5) - Ohromná moudrost VII
34 Bojovník (6) - Epické zaměření na zbraň
35 Bojovník (7)
36 Bojovník (8) - Ohromná moudrost VIII, Pancéřová kůže, +1 moudrost
37 Bojovník (9)
38 Bojovník (10) - Epická specializace na zbraň
39 Klerik (29) - Ohromná moudrost IX, Ohromná moudrost X, 19 čarozpyt
40 Mnich (1) - +1 moudrost, akrobacie 40, soustředění 43, 16 pasti, 14 zámky
*doména, válka = na krátkou dobu celkem slušné zranění navíc, magie = magické brnění (+1AC) a ledovky, případně se dá uvažovat o rostlinách, kůra + plazivka je taky velmi slušné, ale vzhledem k tomu že s tím většina hráčů chce střílet a ne kouzlit, válka je primární volba
**místo kuše luk - v takovém případě stačí vyměnit na lvl 12 rychlé nabíjení s rychlou střelbou
Varianty:
1) půlčík místo člověka, pokud zvolíte lehkou kuši můžete dát místo člověka půlčíka, staty vyjdou -2moudrost ale +2 inteligence nebo odolnost (jak chcete): ab/ac vyjde nastejno, ztratíte 1 feat (což se u kuše dá ušetřit viz. níže) a 40skillbodů. Nebo a to je asi lepší dát 15moudrost a místo 10. extra moudrosti pak vzít epickou zdatnost - tím pádem vyjde navíc +1AB
1) +2síla, na úkor: -4 inteligence/odolnost/obratnost to se asi nevyplatí, -4body jsou příliš mnoho za 1dmg (šlo by to i za -2moudrost, ale to je zase -1AB/AC což je asi ještě horší)
2) v případě že zvolíte kuš, dá se uvažovat o tom, že budete nosit chrániče kušostřelby - to umožní vyměnit 3featy: vylepšený kritický, rychlé nabíjení a míření a vzít místo nich jiné: Uhýbání, Zaměření na kouzlo (vzývání), Silnější zaměření na kouzlo (vzývání), Zaměření na zbraň (kama/neozbrojený), Vylepšený kritický (kama/neozbrojený), Odolnost na energii (kyselina), případně s úpravou statů na 14 inteligence by šlo vzít (vylepšený) útok v obraně