Bojovník 14 Pán zbraně 25 Zloděj 1 na obouruční zbraň
půlork 19/13/12/13/8/6 - soupiska dole počítá s půlorkem
člověk 17/13/14/14/8/8 (-2síla = -1ab, -1dmg, -1devast; výhody: feat navíc, +80skillů +40životů)
trpaslík 17/13/16/14/8/6 (-2síla = -1ab, -1dmg, -1devast; výhody: +40skillů +80životů)
gnóm 15/13/16/14/8/8 (-4síla = -2ab, -3dmg, -2devast; výhody: +1ab+1AC, možnost mít jako obouruč scimitar/rapír/katanu, +40skillů, +80životů
prakticky lze vzít i elfa, půlčíka nebo dokonce půlelfa, ale výhody těchto ras jsou buď nulové nebo srovnatelně menší než u ostatních ras
zbraň: jakákoliv obouruční nebo i jednoruční, ale když už to je WM vyplatí se vzít takovou která má vysoký násobitel (kosa) nebo rozsah (scimitar), jednoručka nemá moc smysl na jednoručku jsou jiné postavy a tohle si sólne tehyart i s obouručkou, kritik s kosou je pro většinu příšer v sólo prakticky jako devast
AB: 67 počítáno s +8zbraní
AC: 63+1(uhýbání) v topu* (obouručka s +4AC stínem na zbrani; se štítem by to bylo až 69)
1:bojovník(1): drtivý útok, sekáček**
2:bojovník(2): uhýbání
3:bojovník(3): pohyblivost
4:bojovník(4): silnější sekáček
5:bojovník(5):
6:bojovník(6): útok v obraně, pružný útok
7:bojovník(7):
8:bojovník(8 ): vířivý útok
9:bojovník(9): exotické zbraně**
10:bojovník(10): zaměření na zbraň; 4 zastrašování
11:pán zbraně(1):
12:pán zbraně(2): vylepšený kritický
13:pán zbraně(3):
14:pán zbraně(4):
15:pán zbraně(5): houževnatost
16:pán zbraně(6):
17:pán zbraně(7):
18:pán zbraně(8 ): boj poslepu
19:pán zbraně(9):
20:pán zbraně(10):
21:bojovník(11): ohromná síla 1
22:bojovník(12): specializace na zbraň**
23:pán zbraně(11):
24:pán zbraně(12): ohromná síla 2
25:pán zbraně(13): ohromující kritický zásah
26:pán zbraně(14):
27:pán zbraně(15): ohromná síla 3
28:pán zbraně(16): ničivý kritický zásah
29:pán zbraně(17):
30:pán zbraně(18 ): ohromná síla 4
31:pán zbraně(19): epické zaměření na zbraň
32:pán zbraně(20):
33:pán zbraně(21): ohromná síla 5
34:pán zbraně(22): pancéřová kůže
35:pán zbraně(23):
36:pán zbraně(24): ohromná síla 6
37:pán zbraně(25): epická zdatnost
38:bojovník(13):
39:bojovník(14): ohromná síla 7, epická specializace na zbraň; výcvik 42
40:zloděj(1): akrobacie 40, zámky 1, pasti 1, UMD 22, léčení zbytek (případně víc UMD na úkor léčení)
*počítáno s tilterem +8AC, boty +4AC, zbytek +7 - jelikož není rdd/pm/mnich lze si připočítat i ioun na AC
**v případě že zvolíte neexotickou zbraň nebo/a člověka, pak se dá vzít: odzbrojení/vylepšený útok v obraně/cílený zásah nebo rezist na oheň (ale to je pak zapotřebí vzít na 8 zaměření a rezist vzít na 9)
Alternativy:
Proč WM25 a ne 28? 28WM nevychází specka, ne bez toho aniž by se dal jako 1. lvl zloděj což by znamenalo o 1AB méně čímž by se jediná výhoda WM28 ztratila, navíc na 28WM už není co brát za feat + se 14 fajtr možnost nosit helmu bojovníka haste + síla
Bard místo zloděje se nevyplatí, jednak míň dovedností, druhak nemá zámky ani pasti jako dovednost povolání, výsměch by byl pěkný ale na to stejně nejsou body
Jinak všechny tři rasy jsou hratelné, je už jen na vás co chcete, jestli vyšší AB a devast nebo spíš vyšší životnost a celkovou univerzálnost na úkor hrubé síly, v případě že nezvolíte půlorka tak se vyplatí maxnout léčení (půlorkovi to bohužel nevychází) a zbytek bodů do zámků/pastí, na úspěšné odpastění morie to chce tak 10/10 (úplné minimum je 5/5 ale radší víc když už).
Co se extra featu týče, doporučuju vzít odzbrojení, dá se sice najít na prstenu/rukavicích ale 1) je to opruz přehazovat, pak to mizí z lišty 2) pokud berete člověka nebo neexotickou vyjde vylepšené odzbrojení což na itemu není sehnatelné. Odzbrojení s velkou zbraní (s půlčíkem nemá smysl ten má střední) má tu výhodu že pokud ho použijete proti někomu kdo má malou zbraň dostanete naopak bonus do AB.
Příklady: odzbrojení s kosou proti scimitar = AB - žádná ztráta AB a možnost vyrazit nepříteli zbraň
kosa vs kama = +4AB
kosa vs kukri = +8AB
a tento bonus se nepočítá do +20capu, takže spamovat a spamovat