NWN se mi líbí, protože je o generaci dál než většina ostatních MMOPRG. Dosud jsem hrál UO a skončil jsem s ním, protože mě prostě přestalo bavit. NWN jsem viděl jako takový přirozený postup v hraní her tohoto typu. Z těch několika českých serverů jsem si už před časem vybral Arkhalii, protože je nejblíž má představě o pořádném herním serveru.
I vytvořil jsem si postavu - hraničáře (za nic jinyho nehraju) a začal jsem trénovat. Zpočátku se mě samozřejmně všechno líbilo, nevýhody jsem pocítil až asi po týdnu hraní. Zarazilo mě například to, jak tvůrci světa nalinkovali kam se dá a nedá chodit. Mapa světa není kontinuální, ale je přesně ohraničená. Důležité místa jsou lineárně pospojovaná serii lokací, ze kterých se jen zřídkadky dá někam odbočit a jít jinam. Je definováno kam se dá a nedá a není moc jiných způsobů jak se dostat z jednoho místa na druhé... (malá volnost pohybu). Také jednotlivé lokace mě přišly docela zbytečně rozlehlé. Některé jsou "vpořádku" - působí příjemným útulným fantasy dojmem, ale některé jsou zbytečně příliš velké a prázdné... (přesně opačný dojem na mě udělal dungy, ty jsou naprosto brilantní.)
Také mě zarazilo, že ve hře nevidím nic moc jiného na práci než je zabíjení potvor a plnění questů, ke kerým je potřeba další zabíjení potvor. Nějak tam postrádám další možnosti co dělat. Například v UO mohl člověk hrát válečníka bouchače stejně jako crafta, který nemusí nic zabíjet a přitom je bohatší. Na NWN mě nějak chybí nezbytné rozmluvy s ostatními hráči, nenašel jsem takovou tu důležitost jednotivých povolání (v tomhle mi NWN hodně připomíná např.: Diablo. Tam jsou taky různá povolání, ale jediné čím se liší jsou jsou způsoby jak ostatním mostrům ubrají životy). Mám pocit, jako by všechna povolání byla "stejná" - zaměřená akorát tak na účinné zabíjení. Existuje vůbec nějaké povolání nebo vlastnost, která je potřeba a kterou bojové povolání mít nemohou (čili tuto nebojovou postavu potřebují)? Je v tomhle hra nějak diferencovaná? Mám namysli například zlodějovo vytváření mafiálnských sítí, vloupávání na speciální místa, kam se nikdo jiný než POŘÁDNÝ zloděj nedostane, hraničářské ochočování, výcvik a prodej zvířat, kouzelnické psaní svitků/míchání lektvarů které se nadají koupit, řemeslnická výroba předmětů jako jsou rare zbroje, zbraně, dekorace do domu kde bydlíte, šití oblečení a výroba bezcených ale hezkých ozdob, výroba lodí, stopování, ovládání hvozdů, chodecký meč, ochrana pocestných před živly přírody a pod...? Existují guildy a spolky, ve kterých bych mohl být členem a kterým bych mohl být prospěšný i jinak než bojem?
Tak nějak nevím, co jiného mohu dělat z penězma než si za ně koupit trochu lepší zboj a zbraň, případně nějaký amulet a pod... Také mám pocit, že se server "brání" skupinové hře. Je možné dostat se na 40. lvl, ale připadá me, že se nevyplatí, aby spolu byli ve skupince hráči s rozdílem 2lvl a víc. Vzhledem k tomu, že na Arkhalii hraje ve špičce max 12 lidí, je skutečně velmi těžké sehnat někohona stejném levlu. Mě se to povedlo za celou dobu jen jednou (zbytek času ve hře jsem se nudil a expil sám). Když jsem někoho oslovil aby se mnou někam šel, tak jsem nikdy nepochodil, protože rozdíl našich levlů byl 2 a víc a to prý prostě nemá smysl.
Vážně nechci, abyjste se na mě začali dívat jako na prudiče, který popisuje jenom chyby. Chci jen napsat můj postřeh o tom, jak na mě tahle hra zapůsobila (to je taky myslím jeden z důvodů proč existuje tahle rubrika). Věřím, že můj pohled může být ještě hodně zkreslený a neúplný. Třeba se v hodně věcech pletu a proto píšu sem, abych se zeptal zkušených hráčů, aby mě vysvětlili jak to vlastně funguje a co všechno mohu od budoucí hry čekat. Pokud se nepletu, třeba přispěju ke zlepšení...
Přiznám se, že by mě nebavilo hrát, kdybych se dozvěděl, že jediná dobrá volba buildu je něco málo z povolání co čarujou/sekají+léčí a zbytek pán smrti nebo učeň červeného draka (jiné kombinace postav skoro nejsou vidět)
Nebavilo by mě hrát za čistě bojovou postavu a chtěl bych nějak vyniknout i v nebojových aspektech "virtuálního života" (například to ochočování koní/zvířat).